Zalety monitorowania konkurencji w Internecie
Pozycjonowanie strony internetowej ma charakter ciągły. Niemożliwe jest podjęcie jednorazowych działań, których efekty utrzymają się przez wiele lat. Sytuacja na rynku internetowym jest bardzo dynamiczna, a nasza konkurencja nie śpi. W związku z tym, należy na bieżąco monitorować aktualne wyniki rankingowe oraz reagować na ewentualne spadki. Niezwykle istotnym czynnikiem jest monitorowanie konkurencji pod kątem optymalizacji naszych działań.
Spis treści
Pozycjonowanie to ciągła rywalizacja
W procesie pozycjonowania dążymy do powiązania naszej strony z wybranymi frazami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników w sieci w wyszukiwarkę. Rzecz w tym, że popularne frazy przyciągają również uwagę konkurencyjnych firm. W związku z tym, pozycjonowanie to ciągła rywalizacja u wyższą pozycję w obrębie najważniejszych fraz kluczowych. Dotyczy do sklepów internetowych, banków, blogów komercyjnych, a także firm usługowych.
Przewagę nad konkurentami możemy uzyskać poprzez monitorowanie ich działań. Do tego niezbędne są specjalistyczne narzędzia analityczne dostępne w sieci. Są one płatne, jednak biorąc pod uwagę potencjalne korzyści, warto zdecydować się na taką inwestycję. Oczywiście możemy także skorzystać z pomocy firmy SEO, która wykona analizę konkurencji za nas i przedstawi nam szczegółowe wyniki.
Jakich informacji dostarcza nam monitorowanie konkurencji?
W ten sposób możemy sprawdzić, na jakich frazach kluczowych swoja działalność opiera konkurencja. Możemy również dotrzeć do zewnętrznych stron, na których nasz konkurent umieścił linki zewnętrzne. Dostęp do takich informacji daje dużą przewagę i pozwala zoptymalizować działania pozycjonerskie pod kątem nakładów finansowych, a także inwestycji czasu. Sklepy internetowe prowadzą również analizę cen, aby móc zaoferować swoim klientom atrakcyjniejsze warunki.
Monitorowanie konkurencji udziela nam również odpowiedzi na pytanie o pozycję naszej firmy na rynku. Możemy wyodrębnić mocne strony oraz potencjalne zagrożenia, które wymagają reakcji z naszej strony. Możemy obserwować nowe produkty zyskujące popularność, a także dowiedzieć się o nowej firmie konkurencyjnej, która znajduje się w fazie rozwoju. Nasze obserwacje możemy zawężać np. do miast takich jak Żyrardów, Żywiec czy Końskie.
Dlaczego należy analizować działania konkurencji w sieci?
Jest to nieodzowny element biznesu. Stara i sprawdzona zasada głosi: Sprawdź, jak daną rzecz robi Twój największy konkurent, a następnie zrób ją lepiej. Z pozoru może się to wydawać trudne, jednak z pomocą odpowiednich narzędzi możemy uzyskać taki rezultat.
Analiza konkurencji w obrębie pozycjonowania strony internetowej oferuje ogromne korzyści: pozwala wybierać lepsze słowa kluczowe, szybciej dotrzeć do stron umożliwiających linkowanie zewnętrzne, a także zaplanować działania długofalowe oparte na zyskaniu przewagi w danym aspekcie. Znając działania konkurencji możemy nie tylko zaoszczędzić pieniądze oraz czas, ale przede wszystkim zmaksymalizować zyski z tytułu posiadania atrakcyjniejszej oferty.