Co to jest pozycjonowanie long tail?

Jeżeli myślimy o strategii pozycjonowania, warto wybrać słowa kluczowe, określić które podstrony są najważniejsze, możemy także przygotować odpowiedni content oraz zoptymalizować naszą stronę internetową pod względem technicznym. Oczywiście warto zwrócić uwagę na fakt, iż bardzo pozytywny wpływ na pozycję będzie miała treść, która znajdzie się na poszczególnych podstronach. Będzie to bardzo istotne przykładowo z punktu widzenia sklepu internetowego, gdzie oferujemy wiele różnych towarów, które należy odpowiednio opisać, co może przełożyć się na pozycję w wynikach Google.

Gdzie możemy zastosować strategię long tail?

W przypadku kiedy oferujemy w naszym sklepie internetowym kilkaset lub też kilka tysięcy produktów, pozycjonowanie oddzielnie każdej podstrony byłoby dość pracochłonne oraz kosztowne. Dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie tekstów, które będą zawierały frazy odpowiednie dla danego towaru, będą w sposób wyczerpujący opisywały jego specyfikację, właściwości, mogą być to dane związane z rozmiarem czy kolorem. Duża ilość słów, które będą dodatkowo opisywały towar, wpłynie na pozycję podstrony w Google na wiele fraz, które mogą bardziej szczegółowo identyfikować dany produkt. Dzięki temu osoby, które wpisują frazy bardziej sprecyzowane, związaną przykładowo z rozmiarem, będą mogły łatwiej trafić na naszą stronę. Ten sposób strategii pozycjonowania nazywa się long tail, czy długi ogon.

Zazwyczaj będą to frazy złożone z kilku słów, z pewnością jest to bardzo dobre podejście ponieważ osoby, które dokładnie precyzują swoje potrzeby, często chcą zakupić konkretny towar. Przykładowo jeżeli chcemy zakupić opony do naszego auta, wówczas możemy poszukiwać w Google za pomocą fraz określających rozmiar opony, która będzie pasowała do naszej felgi. Możemy także wykorzystać w opisie frazy mniej fachowe, frazy które będą podawały osoby nie znające charakterystyki danej branży, jednak zainteresowane zakupem danego towaru.

Zobacz również:  Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją własną wizytówkę w Google?

Tworzenie meta tagów z uwzględnieniem fraz long tail

W przypadku sklepu internetowego możemy także zadbać o odpowiednie meta tagi, czyli title oraz description. W tym przypadku możemy zwiększyć ilość słów kluczowych występujących w tytule. Oprócz podstawowego słowa kluczowego możemy dodać także cechy danego produktu, aby zwiększyć liczbę wejść z poziomu wyników wyszukiwarki internetowej. Można oczywiście przeprowadzić testy, sprawdzić jakie frazy z długiego ogona są najbardziej charakterystyczne, najbardziej popularne w przypadku naszej branży. Często są to frazy dość oczywiste, które będą wynikały z charakterystyki danego produktu, może być to przykładowo rozmiar, model, dodatkowa fraza, która będzie opisywała konkretną cechę.

Jak zwiększyć sprzedaż stosując frazy long tail?

Warto zadbać o to, aby słowa kluczowe opisujące dokładnie charakterystykę produktu znalazły się także w nagłówku, dzięki czemu osoba, która odwiedzi naszą stronę, upewni się iż trafiła w dobre miejsce. Dzięki temu zmniejszymy liczbę odrzuceń, sprawimy iż potencjalni klienci chętnie zapoznają się z całą ofertą. Oczywiście umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w tytule, czyli między znacznikami H2, wpłynie także pozytywnie na pozycję strony.

Dodatkowo należy się upewnić, iż adresy URL tworzone automatycznie przez nasz sklep, będą pobierały treść z nagłówka. Z pewnością tego typu struktura wpłynie bardzo pozytywnie na pozycję naszej strony, dodatkowo będziemy mogli liczyć także na większą ilość kliknięć z poziomu wyszukiwarki.

Zalety stosowania strategii long tail

Oczywiście tworząc opis na potrzeby długiego ogona powinniśmy stworzyć tekst unikalny. Warto zwrócić uwagę, iż wiele sklepów internetowych pobiera opisy przykładowo z hurtowni. Przez co opisy są powielane, podstrony nie mogą uzyskać dobrych pozycji ze względu na duplikacje treści, jak również niewłaściwie dobrane słowa kluczowe. Odpowiednia analiza słów kluczowych przy użyciu przykładowo narzędzi Google pozwoli nam przygotować tekst unikalny, tematyczny, który wpłynie pozytywnie na pozycje. Z pewnością długi, wyczerpujący opis pozwoli także potencjalnym kupującym upewnić się, iż dany produkt jest tym, którego poszukują, co wpłynie pozytywnie na wzrost sprzedaży. Warto zwrócić uwagę, iż frazy long tail charakteryzuje wyższy współczynnik konwersji niż frazy ogólne, osoba wpisująca konkretne zapytania zainteresowana jest często zakupem, chce przykładowo porównać ceny w różnych sklepach.

Zobacz również:  Google Moja Firma - czyli wizytówka w Google

Odpowiednio przygotowane treści mogą szybko przynieść oczekiwane efekty, jeżeli pod strona jest zaindeksowana w Google, dodamy do niej nowy tekst, zawierający słowa kluczowe, wówczas strona może awansować w wynikach sama, bez konieczności dodatkowego linkowania. Dlatego może być to duża oszczędność dla firm, które chciałyby pozycjonować duże ilości fraz. Z pewnością dzięki temu możemy utrzymać także dość stabilną pozycję frazy z long tail. Podstrony nie zawsze muszą być poddawane zabiegom pozycjonerskim, takim jak przykładowo linkowanie, dlatego będą mniej narażone na skoki pozycji związane przykładowo z zaniechaniem linkowania.

Szukano również: long tail, pozycjonowanie long tail​, long tail boat, pozycjonowanie long tail, long tail po polsku, long tail keywords, keyword long tail, long tail pozycjonowanie, seo long tail, silnik long tail, long tail silnik, long tail polska, frazy long tail, pozycjonowanie long tail cena, pozycjonowanie stron long tail, long tail, longtail, pozycjonowanie long tail, longi blog, tail, long blog, seo long tail