Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją własną wizytówkę w Google?

Nowoczesny marketing oraz reklama firmy w głównej mierze odbywają się w przestrzeni Internetu. Nawet, jeśli nasz biznes nie jest powiązany z usługami online, warto zadbać o właściwą wizytówkę w sieci. To niezawodny sposób na pozyskanie nowych klientów korzystających z nowoczesnych sposobów poszukiwania usług oraz produktów. W jaki sposób możemy stworzyć taką wizytówkę? Jakie korzyści płyną z dobrze wypozycjonowanej strony firmowej?

Jak zmienia się reklama na przestrzeni lat?

Jeszcze 30 lat temu, gdy Internet znajdował się w głębokiej fazie rozwoju, podstawową formą marketingu była reklama bezpośrednia. Mniejsze firmy korzystały z bannerów reklamowych oraz umieszczały swoje ogłoszenia na ulicy. Ponadto, konkretne usługi mogliśmy znaleźć w książce telefonicznej, a także w prasie. Nieco większe firmy korzystały także z radia oraz telewizji.

Dynamiczny rozwój Internetu całkowicie odmienił dotychczasową reklamę. Osoba, która poszukuje konkretnej usługi lub produktu korzysta z pomocy wyszukiwarki Google, wpisując właściwą frazę. Kluczem do sukcesu jest sprawienie, aby po wpisaniu określonej frazy, taka osoba trafiła na wizytówkę Twojej firmy.

Czym jest internetowa wizytówka firmowa?

Wizytówką online jest strona internetowa, która opisuje Twoją firmę, informuje o zakresie usług, a także posiada ciekawe treści przydatne z perspektywy potencjalnego klienta. Piękna i zadbana strona internetowa nie wystarczy. Kluczowe znaczenie ma bowiem pozycjonowanie, czyli działania ukierunkowane na budowanie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce internetowej.

W tym celu stosowane są różne techniki: link building, content marketing, a także linki sponsorowane pozyskiwane w ramach usługi Google Adwords. Działania opierają się na tym samym celu: powiązują Twoją stronę z kluczowymi frazami wpisywanymi przez potencjalnych klientów, a następnie budują pozycję, dzięki czemu, to Twoja strona znajduje się na górze wyników wyszukiwania.

Zobacz również:  Zarobki na stanowiskach specjalista SEO

Jak działa wizytówka Google?

Aby umieścić wizytówkę swojej firmy w Google nie musisz posiadać strony internetowej, jednak stanowczo zalecamy połączenie tych działań. Wyszukiwarka Google pozwala przedsiębiorcy stworzyć wizytówkę zawierającą najważniejsze informacje na temat firmy: zakres usług, zasięg działania, godziny pracy, kontakt. Możemy tu umieścić opis naszej firmy, zdjęcia, a także mapę dojazdu. Co więcej, inni użytkownicy mogą wystawić naszej firmie ocenę oraz pozostawić po sobie komentarz. Jest to forma pozycjonowania lokalnego w celu dotarcia do konkretnej grupy docelowej.

Jakie korzyści oferuje nam wizytówka internetowa w Google?

Najlepszym połączeniem jest dobrze wypozycjonowana strona internetowa oraz odpowiednio skonfigurowana wizytówka Google. Cennym dodatkiem jest także profil w popularnych serwisach społecznościowych. W ten sposób dbasz o właściwy marketing internetowy oraz budujesz pozytywny wizerunek Twojej firmy, która istnieje w przestrzeni online. To sprawdzony sposób na zagwarantowanie sobie stałego napływu klientów zainteresowanych oferowanymi usługami oraz produktami. Pamiętajmy, że wizytówka Google pojawia się nie tylko w wyszukiwarce, ale również w innych aplikacjach Google, np. w nawigacji.