10 skutecznych sposobów na reklamę w internecie

Reklama w internecie to dla wielu firm szansa dotarcia do klientów na terenie całego kraju, jak również na całym świecie. Obecnie właściciele firm wykorzystują różne narzędzia marketingu internetowego. Zaletą tego typu promocji jest z pewnością możliwość określenia, do jakiego klienta chcemy dotrzeć, często reklamy możemy kierować do różnych grup odbiorców, na których najbardziej nam zależy. W przypadku promocji tradycyjnej, przykładowo w radiu czy też telewizji lub w czasopismach, możemy oczywiście wybrać reklamę w porach nadawania określonych programów, czy też reklamować się w gazetach przykładowo dla hobbystów. Jednak internet daje nam dużo lepsze możliwości. Promocja w internecie może być mierzalna, możemy prowadzić różnego rodzaju statystyki, zmieniać sposoby reklamy w czasie rzeczywistym, aby uzyskać najlepsze efekty.

Dlaczego warto postawić na marketing internetowy?

Reklama kierowana do wąskiego grona odbiorców może być stosunkowo niedrogim sposobem promocji naszej firmy. Możemy oczywiście określić także zasięg, reklamować się w określonej części kraju, przykładowo możemy wybrać województwo. Jest to promocja bardzo precyzyjna, dająca możliwość analizy naszych działań reklamowych, które z czasem możemy dopracować, co z pewnością obniży koszty reklamy. Oczywiście nasze działania promocyjne będą opierały się na stronie internetowej, będziemy poszukiwali różnego rodzaju metod, które pomogą nam na zdobycie dużej liczby osób odwiedzających naszą stronę internetową, na której znajdzie się oferta. Jednym z najważniejszych i pierwszych działań, jakie powinniśmy podjąć, to stworzenie przyjaznej dla użytkownika strony internetowej, na której będziemy mogli zaprezentować nasze usługi czy też towary. Może być to zatem wizytówka firmy lub też sklep internetowy. W zależności od charakteru naszej działalności i grupy odbiorców możemy wybrać różne formy promocji.

Pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania

Właściciele firm często decydują się na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, posiada ona ponad 90% udziału w rynku. Dzięki umieszczeniu strony na wysokich pozycjach, na odpowiadające naszej branży słowa kluczowe, możemy liczyć na dużą liczbę wejść. Oczywiście pozycjonowanie w Google pozwala nam na targetowanie reklam za pomocą dobrania odpowiednich słów kluczowych. W przypadku Google możemy skorzystać z pozycjonowania lokalnego lub też o zasięgu ogólnokrajowym. Na początku warto stworzyć naszą wizytówkę, umieścić stronę na mapce Google, dzięki czemu będzie ona widoczna podczas wyszukiwań lokalnych.

Prowadzenie działań pozycjonerskich powinno rozpocząć się od odpowiedniej optymalizacji strony, warto zwrócić uwagę na zawartość strony, określić czy treść dobrze opisuje charakter naszej firmy. Dodatkowo możemy zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które powinny pojawić się w opisie usługi czy też towaru. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na lepsze pozycje. Wyczerpujący tekst, który będzie przeznaczony dla potencjalnego klienta, będzie również dodatkowo pozytywnie wpływał na pozycję, roboty Google zaindeksują tekst, następnie możemy liczyć na poprawę pozycji.

Optymalizacja powinna dotyczyć także aspektów technicznych, powinniśmy zwrócić uwagę na zoptymalizowanie grafiki, często zdjęcia czy też elementy graficzne na naszej stronie internetowej mogą zostać nieco skompresowane, dzięki czemu strona będzie ładowała się szybciej. Jest to istotne zwłaszcza z punktu widzenia wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo strona powinna uwzględniać wyświetlanie i przeglądanie na ekranach różnych formatów, może być to tablet czy też smartfon.

Zobacz również:  Optymalizacja treści na stronie internetowej - co to znaczy?

Odpowiednio przygotowana strona będzie bardziej podatna na działania związane z pozycjonowaniem. Obecnie możemy skorzystać z firm, które oferują usługi pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Będzie pojawiała się także wyżej w wyszukiwarce Bing oraz innych przeglądarkach, które są mniej popularne w naszym kraju. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem budują odpowiedni profil linków, może być to przykładowo umieszczanie strony w katalogach firm, czy na różnych portalach biznesowych. Pozycjonowanie stron można zaliczyć do tanich sposobów promocji, możemy wybrać korzystne dla nas słowa kluczowe oraz określić, jakie podstrony będą pozycjonowane.

Płatne reklamy Google i Facebook

Dobrym pomysłem na promocję naszej strony będzie wykorzystanie Google Ads oraz Facebook Ads, są to reklamy płatne. W przypadku Google będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, w przypadku Facebooka będzie to reklama w różnych miejscach serwisu społecznościowego. Oczywiście jest to bardzo ciekawe narzędzie, które pozwala na bardzo dokładne kierowanie reklamy, możemy w tym przypadku określić takie cechy jak płeć, wiek, zainteresowania osób, które mają być naszym targetem.

Promocja w Google Ads to możliwość wykorzystania wielu narzędzi służących do analizy skuteczności reklam. Możemy zastosować w tym przypadku różne słowa kluczowe, frazy oraz sprawdzić, w jaki sposób będą przekładały się na sprzedaż. Dzięki temu możemy zoptymalizować wydatki, wybrać frazy, które będą generowały najniższe koszty, jak również pozwolą nam dotrzeć do określonych grup klientów.

Media społecznościowe

Media społecznościowe dają nam okazje stworzenia własnych wizytówek, prowadzenia mini blogów. Bardzo dobrym przykładem jest Facebook, gdzie firma może prowadzić swój fanpage, informować klientów o nowościach, promocjach, czy sprawach związanych z działaniem firmy. Możemy dodatkowo wykorzystać także Instagram, Twitter czy Youtube. Z pewnością media społecznościowe będą odgrywały coraz większą rolę w marketingu internetowym, warto zatem przygotować odpowiednią wizytówkę naszej firmy. Jest to oczywiście rodzaj promocji, który może być wspomagany wykupieniem reklam płatnych. W ten sposób uzyskamy dodatkowe linki, które będą wpływały na pozycjonowanie strony w Google.

Media społecznościowe dają nam możliwość zmniejszenia odległości pomiędzy firmą a klientem, możemy prowadzić konwersacje, odpowiadać na pytania klientów, możemy publikować nowe posty, informować o wydarzeniach związanych z firmą. Z pewnością możemy w ten sposób przyciągać klientów do naszej strony internetowej, ciekawym pomysłem może być przykładowo ogłoszenie konkursu z nagrodami. Założenie oraz prowadzenie profilu w mediach społecznościowych jest darmowe, jednak jeżeli chcielibyśmy w sposób profesjonalny zdobywać klientów poprzez media społecznościowe, wówczas możemy zatrudnić agencję, która w przystępnej cenie może poprowadzić dla nas nasz profil czy też kanał.

Wizytówka w Google Moja Firma

Google udostępnia obecnie wiele ciekawych narzędzi, jednym z nich jest Google Moja Firma, gdzie możemy umieścić dane naszej firmy, dzięki temu stworzymy wizytówkę, która może być widoczna obok wyników wyszukiwania Google. Link do naszej wizytówki Google Moja Firma można umieścić na stronie, podobnie jak do innych profili w mediach społecznościowych. Stworzenie naszego profilu Google Moja Firma jest bezpłatne, wymaga jedynie weryfikacji. Wizytówka w Google będzie bardzo dobrym pomysłem zwłaszcza w przypadku firm, które działają lokalnie. Podczas wyszukiwań lokalnych, związanych przykładowo z miastem, zostanie wyświetlona miniaturka mapki Google, na której będzie zaznaczona nasza firma. Dzięki temu możemy liczyć na więcej odwiedzin naszej strony internetowej, jak również odnalezienie naszego fizycznego adresu przez wielu potencjalnych klientów.

Zobacz również:  Performance marketing - co to jest?

Blog firmowy

Wiele firm prowadzi blogi, na których mogą zaprezentować swoją ofertę, rozszerzyć opisy zawarte na stronie internetowej czy też w sklepie. Dzięki temu możemy przyciągać odwiedzających z poziomu wyszukiwarki internetowej. Blog pozwala nam zastosować długie artykuły, które mogą zawierać słowa kluczowe, wiele wyrażeń związanych z naszą branżą. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać wysokie pozycje na frazy bardziej rozbudowane, które często wpisują klienci poszukujący szczegółowych informacji na temat danej usługi czy też towaru. Blog może posiadać odnośniki, banery które będą prowadziły do naszej strony, dzięki czemu jest to bardzo skuteczne narzędzie reklamowe. Linki będą wspomagały także proces pozycjonowania w Google.

Artykuły sponsorowane na portalach branżowych

Blog firmowy nie zawsze będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, dlatego też możemy wykupić artykuły sponsorowane na dużych portalach branżowych. Osoby, które poszukują informacji na dany temat, są użytkownikami danego portalu, mogą odwiedzić nasz portal po przeczytaniu artykułu. Z pewnością warto zwrócić uwagę, iż są to bardzo skuteczne sposoby promocji, dodatkowo link prowadzący do naszej strony wpłynie pozytywnie na działania związane z pozycjonowaniem w Google.

Reklamy płatne w portalach branżowych

Oprócz artykułów sponsorowanych możemy wykupić także reklamy wizualne, mogą być to przykładowo banery na znanych portalach, dodatkowo możemy także wykupić reklamę na dużych forach internetowych czy też w grupach Facebook. Warto sprawdzić popularność strony, na której chcemy się reklamować, możemy przykładowo zapoznać się ze statystykami odwiedzin.

Serwisy wideo

Prowadzenie kanału na YouTube również jest ciekawym narzędziem marketingowym, możemy za pomocą filmów prezentować nasze usługi, towary. Dodatkowo filmy możemy umieścić na naszej stronie internetowej czy też wykorzystać je podczas promocji w mediach społecznościowych.

Katalogi stron – NAP

Dostępne są także branżowy katalogi stron, gdzie będziemy mogli umieścić naszą wizytówkę. Firmy posegregowane są według branż, dlatego osoby, które poszukują danej usługi, mogą wyszukać naszą firmę. Dodatkowo często możemy zamieścić także adres internetowy, numer telefonu oraz inne dane kontaktowe.

Marketing szeptany

Marketing szeptany może być bardzo ciekawym rozwiązaniem, w przypadku kiedy chcemy zbudować dobre opinie o naszej firmie. Może to polegać na umiejętnym pisaniu pozytywnych komentarzy na forach internetowych, blogach. Z pewnością osoby, które będą poszukiwały informacji na temat firmy, produktu czy też usługi, znajdą pochlebne opinie innych użytkowników i będą bardziej skłonni do zakupu. Oczywiście należy umiejętnie prowadzić tego typu działania marketingowe, ponieważ obecnie internauci są wyczuleni na pozytywne, jednak nie zawsze wiarygodne opinie w internecie.

 

Szukano również: reklama w internecie, reklama firmy, rozreklamowanie firmy, reklama firm, skuteczna reklama w sieci, skuteczna reklama w internecie, dobra reklama w internecie, skuteczna reklama strony internetowej, efektywna reklama w internecie, reklama firmy przykład, reklama firmy w internecie, skuteczna reklama internetowa, najlepsza reklama w internecie, skuteczna forma reklamy, reklama usług w internecie, darmowa reklama w internecie, skuteczna reklama firmy, najlepsza reklama internetowa, skuteczna reklama firmy w internecie, skuteczna darmowa reklama w internecie, formy reklamy firmy, sposoby reklamowania towarów i usług, dobra reklama firmy, reklama twojej firmy, skuteczność reklamy w internecie, reklama swojej firmy, bezpłatna reklama w internecie, bezpłatna reklama firm, bezpłatna reklama, reklama mojej firmy, tania i skuteczna reklama, efektywna reklama, formy promocji w internecie, reklama i promocja w internecie, darmowa reklama w necie, tanie reklamy internetowe, darmowa reklama w sieci, reklama firmy usługowej, reklama w necie, darmowe reklamowanie strony, darmowa reklama firmy, bezpłatna reklama firmy w internecie, jaka reklama jest najbardziej skuteczna, reklama firmy w internecie za darmo, reklama i promocja firmy, jaka reklama jest skuteczna, reklama firmy komputerowej, gdzie umieścić reklamę, płatne reklamy w internecie, darmowa reklama strony w internecie, formy promocji i reklamy, dobra reklama, promocja w internecie, darmowa promocja firmy w internecie, skuteczne reklamy, tania reklama firmy, formy wypowiedzi reklama, darmowa reklama google, reklama firmy po angielsku, nowoczesne formy reklamy w internecie, skuteczność reklamy internetowej, darmowe reklamy w google, darmowa reklama sklepu, jak rozpowszechnić stronę, nietypowe formy reklamy, reklama dla twojej firmy, darmowa reklama bloga, tania reklama w internecie, nowe formy reklamy, reklamowanie firmy, reklamowanie strony internetowej, reklamowanie strony, reklama internetowa darmowa, dobra reklama sklepu, skuteczne formy reklamy, darmowa reklama firmy w google, skuteczna reklama małej firmy, tania reklama internetowa, promowanie firmy w internecie, opis reklamy telewizyjnej po angielsku, napisz reklamę jakiegoś produktu, gdzie reklamować stronę, reklama w internecie firmy, działania promocyjne w internecie, darmowa reklama twojej strony, skuteczna reklama w google, darmowa reklama dla firm, reklama w panoramie firm, promocja i reklama firmy, darmowa reklama, formy reklamy w internecie, co to jest reklama internetowa, darmowa reklama internetowa, reklama jakiegoś produktu po angielsku, promocja firmy usługowej, własna reklama, innowacyjne formy reklamy, reklama darmowa w internecie, promowane firmy opinie, darmowa reklama strony internetowej, reklamujemy reklamy online, skuteczna promocja firmy, reklama w panoramie firm cennik, darmowa reklama firmy w internecie, darmowa promocja firmy, reklama dla firmy, reklamowanie stron, nowoczesne formy reklamy, najskuteczniejsza reklama w internecie, dobra reklama przykład, reklamy firm, formy promocji firmy, bezpłatne reklamy w internecie, reklamowanie firmy w internecie, najtańsza reklama w internecie, promocja firmy w internecie, ciekawe formy reklamy, reklama w internecie i jej formy, formy reklamy i promocji, reklama w internecie koszt, reklamy w internecie, ciekawe reklamy internetowe, formy reklamy w turystyce, pomysł na reklamę, tania reklama firmy, darmowa promocja firmy w internecie, skuteczne reklamy

Zobacz również:  Copywriting - zamów teksty które zwiększą twoją sprzedaż

Artykuły warte uwagi