Jak dobrać idealne frazy kluczowe dla osiągnięcia najlepszych wyników w sieci?

Wybór odpowiednich fraz kluczowych to absolutny priorytet, który w prostej linii wpływa na skuteczność późniejszych działań pozycjonerskich. Nie jest to proste zadanie, szczególnie, gdy nie dysponujemy narzędziami potrzebnymi do analizy wybranych słów. W związku z tym, w tej kwestii warto skonsultować się ze specjalistami w dziedzinie SEO. W jaki sposób możemy wybrać idealne słowa kluczowe ukierunkowane na satysfakcjonujące wyniki rankingowe?

Czym właściwie są frazy kluczowe?

To słowa oraz hasła, które są wpisywane przez użytkowników sieci poszukujących konkretnych informacji, usług oraz produktów. Zadaniem każdej strony komercyjnej jest znalezienie popularnych fraz, z którymi zostanie skojarzona domena. Następnie, na podstawie wybranych słów kluczowych podejmuje się działania, które pozwalają wywindować pozycję strony w wynikach wyszukiwania w obrębie wyodrębnionych fraz.

Słowa kluczowe dzielimy na trzy rodzaje: brandowe czyli związane bezpośrednio z nazwą naszej firmy, ogólne związane z tematyką przewodnią prowadzonej strony, a także long-tail czyli dłuższe frazy łączące ogólne pojęcia z konkretną marką lub firmą. W aspekcie pozycjonowania strony skupiamy się przede wszystkim na głównych frazach ogólnych, a także na long-tailu.

Idealne frazy kluczowe – jakie warunki powinny spełniać?

Wybierając słowa kluczowe kierujemy się dwoma, podstawowymi czynnikami: konkurencją oraz popularnością frazy. Pierwszy czynnik mówi nam o tym, jak wiele stron konkurencyjnych bazuje na tych frazach. Rywalizacja z bogatszymi firmami mija się z celem, ponieważ uzyskanie lepszych wyników wiązałoby się z bardzo dużymi nakładami finansowymi. Z kolei popularność mówi nam o ruchu organicznym, czyli orientacyjnej liczbie użytkowników wpisujących tę frazę w ciągu jednego miesiąca.

Idealna fraza kluczowa odznacza się niską konkurencją oraz wysoką popularnością. W dobie tak rozwiniętego Internetu znalezienie takich fraz graniczy z cudem. W związku z tym, szukamy pewnego kompromisu wybierając nieco mniej popularne frazy z niższą konkurencją, które wciąż oferują nam satysfakcjonujący poziom ruchu organicznego.

Zobacz również:  Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją własną wizytówkę w Google?

W jaki sposób wybierać frazy kluczowe?

Jeśli nie dysponujemy zaawansowanymi narzędziami analitycznymi, warto oddać sprawy w ręce wykwalifikowanych specjalistów SEO. Jest to bowiem bardzo odpowiedzialny proces, który na dłuższą metę decyduje o efektywności pozycjonowania oraz nakładach finansowych. W sieci dostępne są płatne narzędzia, które proponują nam powiązane frazy kluczowe informując o trudności oraz popularności. W ten sposób łatwo wybrać najbardziej opłacalne hasła.

Pozostaje również kwestia liczby fraz kluczowych. Warto postawić na 3-5 fraz głównych związanych bezpośrednio z tematyką przewodnią naszej strony. W drugiej kolejności wybieramy kilkanaście lub kilkadziesiąt fraz long tail skupionych na konkretnych usługach lub produktach, a także lokalizacji w przypadku pozycjonowania lokalnego. Z czasem możemy oczywiście poszerzać mapę słów kluczowych dążąc do zwiększania zasięgu swojej strony w wyszukiwarce.