Copywriting – zamów teksty które zwiększą twoją sprzedaż

Copywriting to usługa polegająca na napisaniu tekstu na określony temat. Często są to teksty na strony internetowe, teksty marketingowe oraz teksty dla sklepów, może być to przykładowo opis produktu lub też całej kategorii. Naturalnie są to teksty, które mają na celu zachęcić potencjalnego kupującego do działania, teksty tego rodzaju zawierają także odpowiednie słowa kluczowe, pasujące do tematyki strony internetowej. Dzięki temu możemy zwiększyć zainteresowanie odbiorców poprzez dodatkowe wejścia z wyników wyszukiwania. Dobrze przygotowany tekst może pomóc także w procesie pozycjonowania strony.

Warto zwrócić uwagę, iż niekiedy teksty na stronach internetowych nie są przygotowane w sposób odpowiedni. Należy bowiem odpowiednio dobrać słowa kluczowe, chcemy aby Google oraz inne wyszukiwarki internetowe uznały naszą stronę za odpowiednią dla danej tematyki i umieszczały ją w odpowiednich wynikach wyszukiwania.

SEO copyriting

Teksty, które mają za zadanie wspomaganie pozycjonowania, powinny być dobrane z uwzględnieniem słów kluczowych, które możemy dobrać za pomocą odpowiednich narzędzi Google. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, a Google będzie umieszczało na lepszej pozycji strony, które posiadają odpowiednio przygotowany tekst pod względem tematycznym. Czasem strony, które wydawałoby się, że posiadają dobry tekst pod względem marketingowym, nie zawsze przygotowane są dobrze pod względem doboru słów kluczowych, z których wynikałaby tematyka strony.

Właściciele firm, którzy zlecają stworzenie strony internetowej, czy też webmasterzy, skupiają uwagę na tekstach marketingowych, które mają przedstawić zalety danej firmy, co oczywiście będzie poprawne, jednak nie zawsze odpowiednią uwagę poświęcają na sprawdzenie tekstów pod względem tematyki i doboru słownictwa.

Przykład

Tekst „Oferujemy wysokiej jakości produkty…”, możemy napisać w formie „Oferujemy wysokiej jakości pompy…”. Dzięki czemu pojawia się słowo kluczowe odpowiednie dla danej branży. Może się okazać, że dobrze przygotowana strona pod względem marketingowym, będzie zawierała wiele słów kluczowych takich jak: produkty, towar, wysoka jakość, konkurencyjne ceny. Jednak nie będą one odnosiły się do branży, w której działa firma, wyszukiwarka nie przyporządkuje jej do odpowiednich słów kluczowych.

Teksty przygotowane pod SEO mogą uwzględniać także synonimy słów kluczowych, również mniej popularne wyrażenia, które mogą złożyć się na tak zwany długi ogon. Dzięki temu możemy otrzymać wejścia z mniej popularnych fraz, jednak warto pamiętać, iż nasi klienci nie zawsze są fachowcami, nie zawsze wiedzą jakie zapytanie należy wpisać w Google. Dlatego też dobrym pomysłem może być umieszczenie w tekście różnych fraz kojarzących się z daną branżą, dzięki czemu będziemy mogli uzyskać szersze targetowanie.

Zobacz również:  Adres URL – co wpisać? Jak powinien wyglądać?

Copywriting na potrzeby e-commerce

W przypadku sklepów internetowych copywriting może dotyczyć strony głównej, kategorii czy też konkretnych produktów. Oczywiście obecnie często rozszerzamy opisy poszczególnych kategorii, aby lepiej je pozycjonować, dodatkowo wybiera się także odpowiadające kategorii słowa kluczowe. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać lepsze pozycje na wiele różnych fraz. Warto zwrócić uwagę, iż może być to tekst o długości 1000 znaków, jednak można umieścić tekst o długości 2000 czy 5000 znaków.

Opis produktu może zawierać wstęp w formie kilku zdań, które najlepiej będą opisywały dany produkt, może być to nazwa, model, producent czy też charakterystyka, kolor, rozmiar. Dobrym pomysłem będzie także rozszerzenie opisu w kolejnym akapicie, możemy w tym przypadku wplatać w tekst odpowiednie słowa kluczowe. Warto zwrócić uwagę, iż dobrym pomysłem będzie wybranie różnego rodzaju synonimów, używanych potocznie słów i określeń. Jak wiemy nasi potencjalni klienci będą wpisywali w wyszukiwarce internetowej ale także w wyszukiwarce naszego sklepu różne frazy, wielu użytkowników może znać nasz towar pod inną nazwą. Może być to nazwa potoczna, nazwa używana w innych rejonach kraju, czy też nazwy zapożyczone z języka angielskiego lub niemieckiego.

Przykład:

Producenci nauszników mających chronić nasz słuch na placu budowy określają swój produkt jako „ochronniki przeciwhałasowe”, jednak wielu potencjalnych klientów może znać je jako nauszniki lub słuchawki ochronne. Dlatego możemy w części rozszerzonej opisu używać naprzemiennie także nazewnictwa potocznego.

Precel Copywriting

Oferujemy także teksty wspomagające pozycjonowanie, będą to teksty tematyczne o długości przykładowo 1000 lub też 2000 znaków, które można umieścić na stronach zapleczowych, potocznie nazywanych precel od angielskiego wyrażenia Presell Page. Tekst tego rodzaju ma na celu umieszczenie linka prowadzącego do strony pozycjonowanej, może być on umieszczony przykładowo pod koniec tekstu, link może zawierać słowo kluczowe lub też adres https. Odpowiednio przygotowany tekst powinien być z pewnością tematyczny, w tym przypadku będziemy umiejętnie wplatali słowa kluczowe, dzięki temu stworzymy odpowiednią tematykę tekstu, właściwe otoczenie słowami kluczowymi.

Tekst może zostać umieszczony na stronach internetowych, które posiadają wysokie parametry jeżeli chodzi o pozycjonowanie, oczywiście zostaną one odpowiednio zaindeksowane. Teksty pod SEO mogą posiadać formę wpisu blogowego, z pewnością będą to teksty wartościowe, które nie zostaną uznane za spam. Oczywiście forma może być ustalona z klientem, dopasujemy do wymagań takie elementy, jak ilość akapitów, ilość grafik czy też rodzaj pogrubienia fraz. Zdjęcia czy też grafiki wykorzystywane w tekście nie będą naruszały praw autorskich, będą to grafiki darmowe lub też zakupione specjalnie dla danego tekstu.

Zobacz również:  Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją własną wizytówkę w Google?

Oczywiście frazę możemy umieścić także w znacznikach H2, czy też znaczniku Strong, tytuł tekstu automatycznie znajdzie się w znacznikach H1. Tekst będzie podzielony odpowiednio na akapity, dodatkowo także znajdą się tam zdjęcia, które będą posiadały także odpowiednie tytuły w znacznikach alt czy title.

Content marketing

Celem content marketingu będzie zainteresowanie użytkowników naszymi treściami i tekstami, które znajdują się na stronie internetowej. Dzięki temu będziemy mogli zwiększać liczbę odwiedzin, przykładowo właściciele sklepów internetowych czy też stron sprzedażowych mogą prowadzić blogi, na których będą poruszali różne tematy związane z daną branżą. Z pewnością jest to bardzo interesujący pomysł na przyciągnięcie potencjalnych klientów, możemy zbudować dzięki temu stałą bazę odbiorców oraz bazę mailingową. Oczywiście w tekście możemy umieszczać linki czy też banery, które będą prowadziły do podstron sprzedażowych.

Dzięki temu będziemy budowali nasz pozytywny wizerunek w sieci, będziemy odbierani jako eksperci w danej dziedzinie, zwiększali nasze zaufanie w oczach klientów. Z pewnością warto zwrócić uwagę na tematy bieżące i aktualności, których mogą poszukiwać osoby związane z naszą branżą czy też osoby, które będą poszukiwały określonego produktu. Może być to przykładowo artykuł porównujący kilka produktów, który będzie przedstawiał ich wady oraz zalety. W tym przypadku przy każdym produkcie możemy umieścić odnośnik prowadzący do naszej oferty. Dodatkowo możemy angażować użytkowników za pomocą różnego rodzaju ankiet, konkursów. Oczywiście strony tego typu możemy powiązać także z naszymi kontami social media, przykładowo na Facebooku czy też Instagramie.

Współpraca z copywriterem

Kiedy chcemy podjąć współpracę z copywriterem, powinniśmy określić tematykę, która nas interesuje. Jeżeli w treści mają znaleźć się linki, wówczas należy podać adres lub też kilka adresów internetowych, które będą prowadziły do naszego sklepu internetowego, strony sprzedażowej czy też bloga. Naturalnie warto zastanowić się nad słowami kluczowymi, które będą pozycjonowane. Wówczas copywriter napisze tematyczny tekst, który zostanie umieszczony na stronie internetowej o wysokich parametrach ważnych dla wyszukiwarek. Oczywiście podstrony, na których znajdują się treści, zostaną zaindeksowane, dzięki czemu linki będą przynosiły oczekiwany skutek.

Oczywiście można ustalić długość tekstu, może być to tekst o długości przykładowo 2000, 5000 czy nawet 10000 znaków. Dzięki temu będziemy mogli stworzyć tekst tematyczny, w którym zamieścimy wiele słów kluczowych odpowiednich dla danego tematu, dzięki czemu będą one dobrze odbierane przez wyszukiwarki internetowe. Naturalnie mogą być to teksty realizowane na potrzeby konkretnej strony internetowej, może to być przykładowo podstrona produktu.

Zobacz również:  Meta tagi - co to takiego i jak odpowiednio je zbudować?

Kiedy zlecamy teksty copywriterowi, warto zapytać o stawki, jak również o termin wykonania usługi, z pewnością przy stałej współpracy będzie można liczyć na korzystną cenę. Oczywiście wszystkie wytyczne dotyczące tekstów można wysłać online za pomocą poczty elektronicznej, z pewnością będzie to najłatwiejsza forma.

Teksty zostaną przygotowane w formie elektronicznej, jeżeli jest to tekst na stronę klienta, zostanie wysłany przez e-mail. Będzie to tekst odpowiednio przygotowany, podzielony na akapity, tak aby ułatwić zamieszczenie go na popularnych stronach wykorzystujących przykładowo skrypt WordPress. Teksty mogą zostać wysłane w pliku tekstowym, lub też sformatowane w dokumencie Microsoft Office.

Możemy oczywiście nakierować copywritera na określoną tematykę, zwrócić uwagę na elementy, które będą dla nas najbardziej istotne, klient może także określić, jakie słowa kluczowe będą najważniejsze w przypadku danego tekstu. Oczywiście copywriter może samodzielnie dobrać tematykę na podstawie strony, do której ma prowadzić link, stworzy wówczas odpowiedni kontent, który będzie dobrze przekładał się na moc linku. Naturalnie może być to dowolna tematyka, z pewnością uda się przygotować teksty, które będą interesujące, poprawne, oraz pozwolą na zwiększenie ruchu na stronie docelowej.

Wyszukiwane frazy: copywriting co to, seo copywriting, copywriting jak zacząć, copywriting zlecenia, copywriting cennik, copywriting portfolio, copywriting co to jest, co to jest copywriting, copywriting przykładowe teksty, copywriting oferty, copywriting cena, copywriting oferta, copywriting stawki, seo copywriting co to jest, stawki copywriting, copywriting online, copywriting cena za 1000 znaków, copywriting ceny, agencja copywriting, copywriting jak sprzedawać słowem, copywriting pl, zlecenia copywriting, czym jest copywriting, precle copywriting, copywriting przykłady, precel copywriting, copywriting teksty, cena copywriting, ecommerce copywriting, copywriting na stronę, autentyczny copywriting, seo copywriting przykłady, skuteczny copywriting, copywriting w internecie, cennik copywriting, copywriting po polsku, copywriting usługi, co to jest seo copywriting, copywriting internetowy, copywriting content marketing