Co to jest Pinterest i jak działa?

Pinterest to wyszukiwarka wizualna do znajdowania pomysłów inspirujących kreatywność, podróże, decyzje zakupowe i nie tylko. Chociaż Pinterest jest nazywany platformą mediów społecznościowych, różni się nieco od pozostałych, jak Facebook czy Instagram. Twoje treści na Pintereście zostają na zawsze, nie znikają tak szybko, jak w typowej sieci społecznościowej, i możesz je z łatwością odnaleźć w razie potrzeby. Pinterest umożliwia użytkownikom organizowanie zdjęć i filmów, tak zwanych pinów, w spersonalizowane kolekcje zwane tablicami.

Czym są piny na Pintereście?

Piny to zakładki, których ludzie używają do zapisywania ulubionych treści na Pintereście. Użytkownicy mogą wyszukiwać piny, zapisywać te, które im się podobają, i klikać piny, aby dowiedzieć się więcej. Jeśli masz konto firmowe, możesz tworzyć piny, które prowadzą do twojej witryny, aby dzielić się swoimi produktami i pomysłami z innymi użytkownikami na Pintereście. Użytkownicy mogą znaleźć te piny w swoim głównym kanale Pinterest, wyszukując je w aplikacji lub na stronie internetowej.

Jak twoja firma może skorzystać na obecności na Pintereście?

Pinterest to serwis społecznościowy, który może być doskonałym miejscem do promowania naszej marki i firmy. Co miesiąc na całym świecie jest ponad kilkaset milionów użytkowników Pinteresta, poszukuje oraz dzieli się ciekawymi pomysłami na tej niezwykle popularnej platformie. Oczywiście mozemy wykorzystać Pinterest w biznesie, w ten sposób możemy przedstawić nasze towary i usługi dużej liczbie potencjalnych klientów.

Pinterest to bardzo interesująca platforma społecznościowa, w której każdy może odnaleźć ciekawe inspiracje i pomysły. Każdy pomysł to unikalny pin, zdjęcie lub grafika, który jest wyszukiwany przez użytkowników, może zostać także przez nich zapisany. Piny mogą także prowadzić do stron internetowych, Pinterest doskonale nadaje się do zwiększania ilości odwiedzin sklepów internetowych.

Jak korzystać z Pinteresta w biznesie?

Wykorzystując Pinterest w biznesie, pamiętajmy o linku prowadzacym do naszej strony, może to być post na blogu, link do towaru w sklepie internetowym lub nasza stron www. Porównując Pinterest z Instagramem, możemy zauważyć możliwość szybkiego dodawania linków, co odróżnia Pinterest od innych sieci społecznościowych. Dodanie linków do pinów powoduje iż użytkownik może dowiedzieć się więcej na temat produktu, który go zainteresował.

Zobacz również:  Pozycjonowanie lokalne czy ogólne - które wybrać?

Większość użytkowników Pinteresta to osoby w wieku 25-54 lata. Najczęściej użytkownikami Pinteresta są młode kobiety, które wyszukują takich tematów jak uroda, moda, kulinaria, motoryzacja. Dużą popularnością cieszą się także podróże, wiele osób na Piterest zamieszcza swoje zdjęcia z wakacji. Badanie przeprowadzone przez Pinterest wykazało, że wielu użytkowników korzysta z Pinteresta planując zakupy. Jest to dobra informacja dla firm ponieważ znajdą tu dużą liczbę użytkowników gotowych wydawać swoje pieniądze, kierując się poradami na Pinterest.

Jak stworzyć profil na Pinterest dla firmy?

Aby utworzyć nowy profil na Pinterest dla firmy, musisz podać mail oraz utworzyć silne hasło lub zalogować się za pomocą Google czy Facebooka, oczywiście jest to darmowe. Wymagane są informacje o firmie oraz osobie, która zarządzała kontem. Należy zaakceptować warunki korzystania z serwisu a następnie kliknąć Utwórz konto firmowe. Jeśli masz już skonfigurowany profil osobisty na Pinterest, możesz je przerobić na profil biznesowy. Oczywiście możesz to zrobić w każdej chwili, nie zmieniając treści.

Jak efektywnie posługiwać się Pinterestem

Jeżeli chcemy stworzyć skuteczny kanał Pinterest powinniśmy skłonić użytkowników do zachęcenia odwiedzenia naszego profilu, powinniśmy dbać o marketing w firmie. Warto posiadać treści, które będą polubione, dzięki czemu mogą pojawić się na kontach innych użytkowników. W ten sposób nasze piny mogą zostać szybko spopularyzowane na wielu różnych kontach, w ten sposób możemy zwiększyć zasięg. To przełoży się na większą liczbę wejść na stronę docelową, którą będziemy promowac.

Wyszukiwanie na Pintereście

Użytkownik Pinteresta może wyszukać „czarne skórzane sandały” i pojawią się tysiące pinów od marek modowych, sprzedawców internetowych, influencerów, magazynów o modzie i innych użytkowników Pinteresta. Jeśli jesteś firmą sprzedającą obuwie, upewnij się, że twoje obrazy pojawią się w tym wyszukiwaniu.

Pinterest pomoże także zawęzić wyniki wyszukiwania, dodaje sugerowane słowa kluczowe i obszary tematyczne u góry wyników wyszukiwania, ułatwiając użytkownikowi wyszuaknie interesujących go tematów. W powyższym przykładzie „czarnych skórzanych sandałów” sugerowanymi tematami może być „lato”, „wysokie obcasy”, „płaskie” i wystarczy kliknąć sugestię, która jest dla ciebie istotna, a wyniki zostaną odświeżone, aby uwzględnić to wyszukiwane hasło.

Kanały Pinteresta to strona główna, eksploracja i obserwowanie

Pinterest polega na znajdowaniu nowych inspiracji i pomysłów na interesujące użytkownika tematy. Dlatego Pinterest stworzył trzy kanały, których można używać do przeglądania pinów i znajdowania inspiracji, których szukasz.

Zobacz również:  Pozycjonowanie stron w pigułce

Główny kanał Pinterest może zawierać piny związane z naszą aktywnością, które pomagają znaleźć podobne piny, które mogą nam się spodobać. Użytkownicy Pinteresta czerpią inspirację z najpopularniejszych pinów na Pintereście. Piny mogą dotyczyć przykładowo ostatnich wydarzeń, tematów, które są w danym momencie najpopularniejsze. Aby zobaczyć nowe posty wystarczy zajrzeć do zakładki Obserwowane na pasku nawigacyjnym.

Do czego służą tablice na Pintereście

Tablice Pinteresta to miejsce, w którym zapisujesz swoje piny. Do dyspozycji mamy możliwość tworzenia własnych kolekcji w których będziemy umieszczali poszczególne piny. Warto ustawić je tematycznie, dzięki temu użytkownik może przeglądać tematyczne duże zbiory. Możliwość tworzenia obszarów tematycznych za pomocą tablic to naprawdę łatwy sposób, aby pomóc odbiorcom znaleźć potrzebne informacje i zachęcić ich do przeglądania innych tablic w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Dlaczego wysokiej jakości piny są dla firm kluczowe

Pinterest to wysokiej jakości obrazy zwane pinami. Możesz utworzyć pin bez linkowania do witryny, ale zdecydowanie zaleca się, aby połączyć je z linkiem zwrotnym do swojej witryny, jeśli korzystasz z Pinteresta w celach biznesowych. Każdy pin może prowadzić z powrotem do witryny, z której pochodzi, sklepu internetowego, czasopisma, bloga lub witryny firmowej. Z tego powodu posiadanie przyciągających wzrok pinów z informacyjnymi napisami oraz słowami kluczowymi to najlepszy sposób na wygenerowanie wysokiej liczby obserwujących twoją firmę na Pintereście.

Powinniśmy także zbierać piny innych użytkowników Pinterest dzięki temu będziemy mogli zgromadzić wiele interesujących pinów, co przełoży się na większą popularność naszego konta.
Dzięki temu obserwujący będą mogli zobaczyć więcej pinów, zatem istnieje większa szansa że znajdą u nas coś co im się spodoba. W ten sposób będziemy mogli szybko rozwinąć nasze konto. Im więcej interesujących pinów zbierzemy na naszych tablicach, tym lepiej, możemy dodatkowo pomyśleć nad rozbudowanym opisem, co zwiększy wyszukania naszych pinów.

Podobnie jak w innych mediach społecznościowych, posiadanie dużej ilości ciekawych treści jest bardzo ważne. Oczywiście należy zadbać o jakość zdjęć jakie będziemy publikować, warto przygotować je w taki sposób aby były estetyczne, możemy w tym celu zakupić specjalne lampy oraz statyw do aparatu. Ogranicz tekst do minimum, pamiętaj, że twój pin to tylko migawka udostępnianego linku, więc postaraj się, aby tekst na pinach był krótki i prosty, zawierał słowa kluczowe.

Najważniejszym sposobem na upewnienie się, że piny wyświetlają się w wynikach wyszukiwania odbiorców, jest utworzenie starannie przygotowanych podpisów, które zawierają słowa kluczowe, wyszukiwane hasła. Oczywiście warto przeanalizować słowa kluczowe, które najlepiej odpowiadają naszej branży. W ten sposób będziemy wiedzieli w jaki sposób tworzyć opisy, aby na nasze piny trafiała duża liczba użytkowników. Dodatkowo opisy mogą także indeksować się w wynikach wyszukiwania Google, dzięki czemu będziemy mieli szansę na pozyskanie dodatkowego ruchu bezpośrednio z wyszukiwarki.

Zobacz również:  Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Google i Google Maps

Zbuduj solidną społeczność na Pintereście

Warto budować duże konto, ale także angażować użytkowników, dobrym pomysłem może być skierowanie ruchu na nasza stronę gdzie będziemy przykładowo organizowali konkursy. Jeśli chcesz zachęcić swoich obserwatorów do przypinania, sam bądź aktywnym użytkownikiem Pinteresta. Im częściej będziemy dodawali nowe piny, tym nasz profil będzie cieszył się większą oglądalnością. Zacznij śledzić inne konta i tablice firm i zacznij lubić, przypinać i komentować ich posty, które inspirują lub odnoszą się do twojej firmy.

Śledź swoje dane na Pintereście

Pinterest daje nam możliwość zbierania danych, warto wykorzystać to także w innych mediach społecznościowych. Konto firmowe daje dostęp do wielu różnych statystyk, dzięki temu będziemy mogli analizować ruch i zainteresowania użytkowników. Możesz łatwo sprawdzić, ile wyświetleń uzyskuje twój profil i piny każdego miesiąca, które treści są najskuteczniejsze i jaki ruch odwiedza twoją witrynę. Masz zatem wszystkie narzędzia, których potrzebujesz, aby zacząć zwiększać ruch i sprzedawać z konta na Pintereście. Dzięki ponad 300 milionom użytkowników na platformie przejście na profil Pinterest dla firm to okazja, której nie będziesz chciał przegapić. Pinterest to idealne miejsce do zaprezentowania swojej marki, ale także możemy sprawdzić jakie są zainteresowania naszych potencjalnych klientów. Wykorzystując odpowiednio nasze konto będziemy mogli zyskać bardzo wiele interesujących informacji o naszej branży.

Możemy sprawdzić jakiego rodzaju zdjęcia przykuwają uwagę naszych potencjalnych klientów, dodatkowo także możemy analizować słowa kluczowe, które następnie będziemy mogli wykorzystać na naszej stronie internetowej. Mogą posłużyć także do lepszego przygotowania naszego sklepu internetowego. Bez znaczenia w jakim rejonie działasz, czy Polska Europa czy małe miasto jak Radom, Opoczno, Przysucha, rozwiązanie to pomoże Ci w reklamie firmy.