Przykłady reklam wartych omówienia i naszej uwagi

Jeśli kiedykolwiek oglądałeś program czy film w telewizji, prawdopodobnie widziałeś również wiele różnorodnych reklam. Obecnie wiele firm stara się tworzyć reklamy, które nie są nudne lub irytujące, ale mają za zadanie rozśmieszyć. Humor może mieć wiele pozytywnych skutków w reklamie i z pewnością może zwiększyć jej atrakcyjność, zniechęcić odbiorców do skorzystania z usług firmy czy zrobienia zakupów. Reklama, która rozśmiesza ludzi, może także stworzyć emocjonalny związek między konsumentem a firmą, produktem lub usługą.

Dzięki zabawnej formie reklamy przekaz staje się bardziej znaczący i zapada w pamięć, co może spowodować zwiększenie sprzedaży. Humor w reklamie może sprawić, że konsumenci poczują, że są rozśmieszani, a nie są adresatami zachęty do zakupów, co może zmniejszyć ich naturalną odporność na proces sprzedaży. Humor w reklamie może także w prosty sposób pomóc mniejszym firmom konkurować z ich większymi odpowiednikami. Mniejsze firmy, które są gotowe podjąć wykalkulowane ryzyko, tworząc zabawne czy wzruszające reklamy, które rezonują z docelowymi odbiorcami, mogą wyróżniać się na tle bardziej konserwatywnych reklam dużych korporacji.

Jak odbierane są reklamy przez konsumentów

Na konsumentów wpływa treść i jakość reklamy, a nie wielkość firmy, która ją produkuje i oferuje w ten sposób swoje produkty. W reklamie istnieją różne rodzaje humoru, więc można wybrać styl, który najlepiej pasuje do konkretnej marki. Podczas gdy skuteczne użycie humoru może przynieść korzyści reklamodawcy, jego niewłaściwe użycie może mieć odwrotny skutek. Subiektywny charakter humoru sprawia, że niektóre osoby mogą uznać jego szczególne zastosowanie w reklamie za irytujące, a nawet obraźliwe, co może zaszkodzić wiarygodności reklamodawcy. Humor, który nie pasuje lub w inny sposób mija się z celem, może skutkować niezręczną, nudną i denerwującą reklamą, która nie trafia do konsumentów i jest źródłem zakłopotania dla reklamodawcy.

Zobacz również:  Optymalizacja treści na stronie internetowej - co to znaczy?

Chyba nie ma na świecie osoby, która nie lubi się śmiać, a zabawna reklama z pewnością łatwiej zapada nam w pamięć i może do nas przemawiać. Dlatego właśnie używanie humoru jest popularną techniką stosowaną w marketingu. Reklamy, które potrafią rozśmieszyć, mogą pomóc konsumentowi podświadomie lub świadomie polubić markę, a tym samym być bardziej skłonnym do kupowania od nich produktów. Kluczem jest oczywiście zrobienie takiej reklamy, którą większość konsumentów uzna za zabawną.

Oczywiście napisanie scenariusza do zabawnej reklamy nie jest proste, ponieważ to co rozśmieszy jedną osobę, inną może nudzić czy irytować, lub uzna ona, że reklama jest po prostu głupia. Ludzie mają różne gusta, tak samo jak komedia czy kabaret, śmieszna reklama może nie trafić do wszystkich osób. Trzeba zatem wiedzieć, kiedy i gdzie sprawdzi się humor w reklamie. Jednak podejście do tematu za pomocą humoru, jest jedną z ważnych technik reklamowych używanych zarówno w telewizji, jak i w Internecie.

Popularne kampanie reklamowe w Polsce

Jednym z popularnych podejść jest, aby żart w reklamie zawierał coś nieoczekiwanego lub niepasującego do tematu. W reklamie humor może mieć również charakter sytuacyjny, anegdotyczny lub charakteryzowany. Głównym celem jest umieszczenie produktu w widocznym miejscu, gdy pojawia się zabawna sytuacja. Przykładem takich reklam są kampanie Biedronki, gdzie ananas wychodzi z puszki, owoce i warzywa rozmawiają ze sobą, a także seria reklam sieci Orange z sercem i rozumem. Są to niezwykle udane kampanie reklamowe, które zapadają konsumentom w pamięć. Obecnie wiele firm chce, aby ich marka kojarzyła się z dobrym samopoczuciem, z czymś pozytywnym.

Wiele słynnych marek używa humoru w reklamie, i nie jest to obecnie niczym dziwnym. Humor nie zawsze sprawdza się jako technika reklamowa, ale kiedy jest odpowiednio użyty, tworzy niezapomniane kampanie marketingowe. Sztuką jest znalezienie odpowiedniego rodzaju humoru, aby trafić do odbiorców produktu danej marki. Z pewnością każda reklama ma polegać na przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi, a nic tak nie skupia uwagi konsumentów jak zabawny spot reklamowy.

Zobacz również:  Google Moja Firma - czyli wizytówka w Google

Nie można zaprzeczyć, że zabawne reklamy przyciągają naszą uwagę, są skuteczne, zatem wielu reklamodawców wykorzystuje humor w swoich reklamach. Pomyśl o kilku ostatnich reklamach, o których rozmawiałeś ze znajomymi lub oglądałeś je przykładowo na YouTube. Nawet jeśli widziałeś je wcześniej, prawdopodobnie z przyjemnością ponownie obejrzysz większość z tych reklam. Już samo to jest dość silną zachętą dla reklamodawców do wykorzystania mocy humoru w spotach reklamowych.

Jakie zadanie ma reklama?

Głównym zadaniem reklam jest zwrócenie uwagi na jej przekaz. Trzeba zatem sprawić, aby to, co reklama pokazuje, utkwiło widzom w głowach. Najważniejszym wyzwaniem jest nie tylko przyciągnięcie uwagi, ale także jej utrzymanie i skupienie. Jeśli reklama ma wywołać reakcję, która potrwa dłużej niż kilka sekund, musi wywołać w ludziach pozytywne uczucie związane z marką. Reklama musi zatem posiadać wystarczająco dużo emocjonalnego ładunku, by utrwaliła się w pamięci konsumenta.

Internauci szukali również: przykłady reklam, śmieszna reklama, przykład reklamy, ciekawa reklama, reklama telewizyjna przykłady, śmieszne reklamy, ciekawe reklamy, zabawna reklama, zabawne reklamy, śmieszne reklamy telewizyjne, przykładowe reklamy, śmieszne reklamy biedronka, bardzo śmieszne reklamy, śmieszne reklamy z biedronki, wzruszające reklamy, śmieszna reklama produktu, najpopularniejsze reklamy telewizyjne, głupie reklamy, reklamy biedronki smieszne, śmieszne reklamy tv, odjechane reklamy, ciekawe reklamy telewizyjne, śmieszne reklamy orange, znane reklamy, humor w reklamie, śmieszne reklamy z dziećmi, fajne reklamy telewizyjne, znane reklamy telewizyjne, reklamy z uosobieniem, najlepsza reklama biedronki, opis reklamy telewizyjnej serce i rozum, wzruszająca reklama – najlepsza praca na świecie, głupie reklamy telewizyjne, omówienie reklamy, słynne reklamy, absurdalne reklamy, idiotyczne reklamy, pomysłowe reklamy, reklama internetowa przykłady, serce i rozum allegro, kampania reklamowa serce i rozum, śmieszne reklamy serce i rozum, agresywna reklama, orange reklamy telewizyjne, najbardziej denerwujące reklamy, najciekawsze reklamy telewizyjne, reklamy telewizyjne przykłady, nudna reklama, reklamy ciekawe, scenariusz śmieszny, reklamy orange serce i rozum, reklama chciałbyś, reklama biedronki gdańsk, youtube śmieszne reklamy, reklama orange rozum i serce, reklama biedronki ananas wyszedł z puszki, opis reklamy serce i rozum, scenariusze śmieszne, serce i rozum ostatnia reklama, scenariusz reklamy telewizyjnej przykład, reklama z uosobieniem, reklamy biedronki śmieszne, przykładowy scenariusz reklamy telewizyjnej, youtube smieszne reklamy, najpopularniejsze reklamy, reklama biedronki z ananasem, kampania reklamowa orange, genialne reklamy, śmieszne reklamy o biedronce, śmieszne teksty reklamowe, serce i rozum agencja reklamowa, śmieszne reklamy do pobrania, najśmieszniejsze reklamy biedronki, zastosowanie humoru w reklamie, najzabawniejsze reklamy, śmieszne teksty z reklam, biedronka reklama ananas, reklamy fajne, śmieszny scenariusz, najśmieszniejsze reklamy, scenariusz reklamy telewizyjnej, scenariusz reklamy, wzruszająca reklama, teksty reklamowe śmieszne, serce i rozum kampania reklamowa, przykładowy scenariusz reklamy, uosobienie w reklamie, reklamy telewizyjne biedronki, agresywne reklamy, śmieszna reklama orange

Zobacz również:  Reklama społeczna - definicja co to takiego?

Artykuły warte uwagi