O fachowym pozycjonowaniu blogów

Prawidłowo prowadzony blog może generować pasywne zyski, a także umacniać pozycję strony, na której prowadzimy biznes internetowy, np. sklep online. Właściwe pozycjonowanie bloga rządzi się swoimi prawami. Należy bowiem zachować proporcje między działaniami SEO, a publikowaniem treści pod kątem użytkowników. Czym powinni kierować się użytkownicy, którzy myślą o zbudowaniu popularnego i często odwiedzanego bloga?

Analiza słów kluczowych na pierwszym miejscu

Blogi w głównej mierze żyją z ruchu organicznego, a zatem z odwiedzin użytkowników, którzy trafili na stronę z poziomu wyszukiwarki Google. Blog coraz częściej umożliwia zarabianie pieniędzy, np. z tytułu publikowania reklam. Wcześniej należy oczywiście stworzyć przestrzeń, która będzie dostatecznie atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców.

Niezwykle istotnym czynnikiem przy pozycjonowaniu bloga jest wstępna analiza słów i fraz kluczowych, które będziemy chcieli powiązać ze strona. Od tego zależy stopień trudności pozycjonowania, a także potencjalny zasięg naszej domeny. W przypadku blogów najczęściej wybieramy frazy z mniejszą konkurencją przy zadowalającym ruchu organicznym.

Prawidłowe linkowanie na blogu

Blog nastawiony na zarabianie z reklam często publikuje odnośniki do innych stron. Muszą być one równoważone linkami przychodzącymi. Możemy je pozyskać poprzez marketing szeptany, a także zamawianie publikacji sponsorowanych na innych stronach. W ten sposób powiązujemy blog z frazą kluczową i budujemy korzystne wyniki rankingowe. Ważne jest również pozycjonowanie wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi kategoriami oraz tekstami o zbliżonej tematyce.

Rola content marketingu

Blog musi budować stałą relację z innymi użytkownikami sieci. Aby tak się stało, musi oferować interesujące treści, które są przydatne dla osób poszukujących konkretnych informacji w Google. Powszechnym błędem jest zasypywanie bloga krótkimi tekstami nastawionymi wyłącznie na zagęszczenie fraz kluczowych. W ten sposób można zbudować zaplecze dla większej strony, ale nie należy liczyć na pozytywną ocenę w oczach użytkowników.

Zobacz również:  Google Trends - jak wykorzystać to narzędzie w SEO?

Content marketing opiera się na tworzeniu unikalnych oraz oryginalnych treści, które zawierają przydatne informacje. Tekst musi być poprawnie napisany oraz zoptymalizowany pod kątem zagęszczenia fraz kluczowych oraz wyglądu. Wychodzimy z założenia, że tworzymy ciekawe treści dla naszych odbiorców. To oni stanowią bowiem o sile naszego bloga w perspektywie długoterminowej.

Jakie możliwości daje dobrze wypozycjonowany blog?

Zadbany blog może stanowić wsparcie dla wizytówki Twojej firmy w sieci lub poprawiać statystyki sklepu internetowego. Często jest to również przestrzeń dla reklamodawców, którzy mogą zgłosić się do Ciebie z propozycją współpracy. Blogi nastawione na reklamę powinny pamiętać o tym, aby na jeden tekst sponsorowany przypadały przynajmniej 3-4 teksty naturalne adresowane czytelnikom. Kluczem do sukcesu jest budowanie ciepłych relacji z użytkownikami sieci odwiedzającymi naszą stronę.