Sprawdzone sposoby jak poprawić pozycję w wyszukiwarce Google

Każdy właściciel strony internetowej chciałby, aby ukazywała się ona na jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Obecnie wykorzystuje się wiele różnych działań, które pozwalają nam uzyskać lepszą pozycję na wybrane słowa kluczowe. Strony internetowe widoczne na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce mogą zapewnić firmie dużą liczbę klientów. Dlatego obecnie zwraca się dużą uwagę na odpowiednie przygotowanie strony internetowej.

Interesująca, tematyczna treść

Możemy stworzyć unikalną treść, która będzie wskazywała w wyszukiwarce tematykę naszej strony, będziemy mogli liczyć na dużą liczbę odwiedzin osób, które poszukują danego towaru czy też usługi. Tworząc treści na stronę powinniśmy zwracać uwagę, aby były one zrozumiałe dla czytelnika, merytoryczne. Możemy wykorzystać także różnego rodzaju elementy graficzne, tabele, aby nasz strona była bardziej czytelna. Dodatkowo możemy wykorzystać także inne materiały wideo, filmy instruktażowe czy też prezentujące nasze towary oraz usługi. Oczywiście warto pamiętać o odpowiednich słowach kluczowych, frazach, które cieszą się popularnością w danej branży. Możemy wybrać je za pomocą narzędzi Google. Oczywiście powinniśmy umieścić je w tekście w taki sposób, aby artykuł nie tracił sensu, nie wydawał się sztuczny dla czytelnika.
Złym pomysłem będzie kopiowanie treści z innych stron internetowych, wówczas może wystąpić duplikacja, która będzie negatywnie odbierana przez wyszukiwarki, w niektórych przypadkach strony internetowe posiadające zduplikowaną treść mogą zostać pominięte w wynikach wyszukiwania.

Znaczniki meta – Title i Decription

Strony internetowe posiadają kod, który może oznaczyć ich tytuł, opis czy też tagi. W sekcji head strony internetowej znajdziemy znaczniki title oraz description, które możemy uzupełnić ciekawym hasłem reklamowym, które będzie zachęcało do odwiedzenia naszej strony internetowej. Pamiętajmy, iż zawartość title będzie w wynikach wyszukiwania linkiem do naszej strony. Tekst znajdujący się w znaczniku description może być dodatkowym opisem widocznym w wynikach wyszukiwania. Jednak obecnie coraz częściej Google pobiera wycinki tekstu ze strony w zależności od zapytania. Oczywiście powinniśmy zadbać o to, aby wszystkie nasze podstrony posiadały indywidualne tytuły oraz opisy. Przykładowo w popularnym CMS WordPress zawartość description będzie tworzona na podstawie tytułu kolejnej podstrony. Podobnie w przypadku sklepów internetowych tytułem podstrony będzie przykładowo nazwa towaru.

Zobacz również:  Google Adsense - czy da się zarobić na reklamach?

Dane strukturalne strony internetowej

Kod naszej strony internetowej może zawierać także dane strukturalne. Możemy w tym przypadku zastosować przykładowo dane dotyczące wizytówki Google, gdzie umieścimy adres naszej poczty elektronicznej oraz dane kontaktowe. Dodatkowo możemy określić także godziny otwarcia. Innym ciekawym pomysłem będzie także FAQ Page, czyli strona zawierająca odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo będą to także znaczniki dotyczące artykułów czy też wpisów blogowych, różnego rodzaju podstron dotyczących autora, daty czy też ocen internautów. Innym ciekawym pomysłem może być stworzenie także hierarchii menu, w tym przypadku w wynikach wyszukiwania Google zobaczymy drzewo katalogów naszej strony. Oczywiście możemy określić także wiele innych danych strukturalnych, przykładowo dotyczących języka strony.

Responsywne strony internetowe

Coraz więcej użytkowników korzysta obecnie z urządzeń przenośnych, często strony internetowe przeglądamy za pomocą smartfonów. Dlatego też szablony, na których tworzy się strony, powinny być przygotowane w taki sposób, aby automatycznie dostosowywać się do wielkości ekranu. Są to szablony responsywne, które obecnie stają się standardem. Wszystkie najpopularniejsze skrypty wykorzystywane do tworzenia stron internetowych są przystosowane do urządzeń mobilnych. Od 2015 roku Google jako jeden z czynników rankingowych bierze pod uwagę wsparcie dla urządzeń przenośnych, dlatego obecnie każda tworzona strona powinna przewidywać także wersję mobilną. W wielu krajach już ponad 50% stanowią osoby, które odwiedzają strony internetowe korzystając ze smartfonów i tabletów.

Optymalizacja czasu ładowania strony

Google udostępnia narzędzie PageSpeed Insights, które pokazuje czas ładowania strony, jest to istotne ze względu na urządzenia mobilne, w tym przypadku prędkość połączenia z internetem może być dość niska. Możemy w ten sposób, wykorzystując narzędzia Google, ocenić naszą stronę pod kątem technicznym, Google wskazuje jakie elementy możemy poprawić, aby strona ładowała się szybciej. Często są to elementy graficzne, niekiedy tworząc stronę internetową nie optymalizujemy grafiki, umieszczamy zdjęcia zbyt wysokiej rozdzielczości, które w przypadku komputerów stacjonarnych ładują się szybko ze względu na szybkie łącze internetowe. Jednak w przypadku smartfonów załadowanie strony może zająć nieco więcej czasu. Dodatkowo Google może przeanalizować także kod HTML, CSS czy Java Script, wskazać iż możemy zoptymalizować kod czy też wykorzystać pamięć podręczną.

Zobacz również:  Poznaj koncepcję marketingu mix

Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Strony internetowe wykorzystują obecnie bezpieczne certyfikaty SSL, jest to protokół używany do zabezpieczenia połączeń internetowych. Zapewnia on wysoką poufność przesyłu danych, obecnie przeglądarki internetowe szybko mogą zidentyfikować stronę, która nie posiada certyfikatu SSL. Dodatkowo niektóre programy antywirusowe czy też zapory sieciowe ostrzegają użytkownika przed wejściem na stronę niezabezpieczoną, czyli http. Strona posiadająca certyfikat będzie posiadała adres ulr zaczynający się od https. Certyfikat SSL wykupujemy najczęściej podczas rejestracji strony internetowej, może być to również darmowy certyfikat. Stosowany jest on w przypadku połączenia z bankowością elektroniczną czy też w przypadku sklepów internetowych, wszędzie tam gdzie będziemy dokonywali płatności.

Linkowanie pozycjonowanej strony

Bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania Google odgrywa pozyskiwanie odnośników prowadzących do naszej strony. Oczywiście wiele naturalnych linków może prowadzić do naszej strony z for internetowych, blogów, strony o podobnej tematyce, które nawiązują przykładowo do artykułów umieszczonych na naszym blogu. Oczywiście firmy pozycjonerskie wiedzą, w jaki sposób pozyskiwać linki, mogą być to przykładowo artykuły sponsorowane w serwisach o tematyce zbliżonej do naszej strony internetowej. Dodatkowo można wykorzystać katalogi branżowe, katalogi firm, w których oprócz danych adresowych umieścimy także link prowadzący do naszej strony internetowej.

Linki prowadzące do naszej strony mogą posiadać atrybut nofollow lub też follow, które są informacją dla wyszukiwarki o indeksowaniu strony internetowej. Warto pamiętać, iż największą wartość dla pozycjonowania w Google będzie miała strona z linkiem do follow, który najczęściej jest domyślnym linkiem w przypadku wielu skryptów stron internetowych.

Media społecznościowe w procesie pozycjonowania

Oczywiście możemy pozyskiwać także linki z mediów społecznościowych, przykładowo z Facebooka czy też z Instagrama. Mogą być to linki tekstowe, jak również linki w formie graficznej, które pozyskamy przykładowo z takich serwisów jak Instagram czy też Pinterest. Możemy oczywiście stworzyć profile firmy na wielu różnych stronach społecznościowych, także skupiających różne branże czy zainteresowania. Często są to serwisy, które mogą dostarczyć nam linków uważanych za mocne, najczęściej będzie to link w formie adresu URL, który może bardzo pozytywnie wpłynąć na wzmocnienie profilu linków naszej strony internetowej.

Zobacz również:  WoMM - co to jest i jak działa marketing rekomendacji?

Artykuły, które umieszczamy na naszym fanpage na Facebooku, mogą być powielane przez innych użytkowników. Dzięki czemu linki prowadzące do naszej strony mogą pojawić się na wielu różnych stronach, będzie to pozytywnie wpływało na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google.

 

Szukano również: pozycjonowanie w wyszukiwarce, pozycjonowanie w wyszukiwarce google, pozycjonowanie google jak, pozycjonowanie google jak, pozycjonowanie strony www w google, co zrobić aby strona była widoczna w google, pozycjonowanie z google, pozycjonowanie na google, pozycjonowanie stron google, pozycjonowanie strony na google, pozycjonowanie google.com, pozycjonowanie w googlach, pozycjonowanie stron internetowych google, pozycjonowanie strony internetowej w google, pozycjonowanie stron na google, co zrobic zeby strona byla w google, co zrobić żeby strona wyświetlała się w google, pozycjonowanie stron w google, pozycjonowanie stron www google, pozycjonowanie google, pozycjonowanie w google, pozycjonowanie strony w google, pozycjonowanie strony google, pozycjonowanie google, pozycjonowanie google ceny, pozycjonowanie google maps, pozycjonowanie google wrocław, pozycjonowanie google cena, pozycjonowanie google cennik, pozycjonowanie google adwords, pozycjonowanie google darmowe, pozycjonowanie google porady, pozycjonowanie google moja firma, pozycjonowanie google 2019, ile kosztuje pozycjonowanie google, jak działa pozycjonowanie google, pozycjonowanie google poradnik, pozycjonowanie google koszt, pozycjonowanie google map, pozycjonowanie google samemu, wordpress pozycjonowanie google, pozycjonowanie google de, pozycjonowanie google seo, pozycjonowanie google firma, pozycjonowanie google 2018, pozycjonowanie google poznań, pozycjonowanie google maps poradnik, pozycjonowanie google maps cena, pozycjonowanie google na czym polega, pozycjonowanie google ile kosztuje, pozycjonowanie google tarnowskie góry, pozycjonowanie google maps chorzów, pozycjonowanie google cenik, pozycjonowanie google bełchatów