Pozycjonowanie lokalne czy ogólne – które wybrać?

Obie techniki wykorzystują podobne działania do zbudowania wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Tyle tylko, że pozycjonowanie lokalne jest ukierunkowane na bezpośrednią okolicę, w której świadczysz swoje usługi. Wybór jednej z metod zależy w głównej mierze od zakresu usług świadczonych przez Twoją firmę. Kiedy wybrać pozycjonowanie ogólne, a kiedy lepiej sprawdzi się działanie ukierunkowane na wyniki lokalne?

W jakich sytuacjach sprawdza się pozycjonowanie ogólne?

Pod pojęciem pozycjonowania ogólnego kryją się działania, które mają wypozycjonować Twoją stronę w obrębie wyselekcjonowanych fraz kluczowych. Są one powiązane z oferowanymi usługami oraz produktami. W ten sposób starasz się dotrzeć do wszystkich użytkowników w Polsce. Pozycjonowanie lokalne wybierają firmy o zasięgu globalnym, a także sklepy internetowe. Ze względu na znacznie większą konkurencję, w przypadku pozycjonowania ogólnego znacznie trudniej jest osiągnąć satysfakcjonujące wyniki rankingowe.

Kiedy warto postawić na pozycjonowanie lokalne?

Jeśli zasięg Twojej firmy jest ograniczony do pewnego obszaru, a także nie świadczysz swoich usług przez Internet, znacznie lepszym wyborem okaże się pozycjonowanie lokalne. W gruncie rzeczy, działania podejmowane w tym wariancie są identyczne, tyle tylko, że do wybranych fraz kluczowych dopisywana jest nazwa województwa, miejscowości lub dzielnicy, na której świadczysz swoje usługi. W walce o rynek lokalny mierzysz się z mniejszą konkurencją, dzięki czemu, przy niższych nakładach finansowych możesz osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane wszystkim firmom

Wiele globalnych firm oraz sklepów internetowych zauważa, że zbudowanie wysokiej pozycji na rynku lokalnym jest znacznie prostsze, niż przy pozycjonowaniu ogólnym. W związku z tym, coraz większa liczba użytkowników decyduje się na połączenie obu technik. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie lokalne potrafi w krótkim czasie pozyskać nowych klientów.

Zobacz również:  Wyszukiwanie obrazem w Google - na czym dokładnie polega ta funkcja?

Decydując się na takie działania należy jednak zachować ostrożność, a także uczciwość względem klienta. Sklepy internetowe powinny wyraźnie zaznaczyć, że ich usługi są dostępne wyłącznie w obszarze online. Klienci korzystający z frazy lokalnej często poszukują sklepu naziemnego z myślą o możliwości odbioru osobistego w dniu zakupu. W związku z tym, wprowadzenie użytkownika w błąd może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek naszej firmy.

Na czym polega prawidłowe pozycjonowanie na rynku lokalnym?

Jak już zaznaczyliśmy, pozycjonowanie lokalne nie różni się podejmowanymi technikami od pozycjonowania globalnego. Wciąż bazujemy na linkowaniu oraz content marketingu, tyle tylko, że frazy kluczowe są wzbogacone o lokalizację, w której działamy. Niezwykle ważnym elementem jest również dobrze skonfigurowana wizytówka Google, dzięki czemu, klienci natrafiają na naszą firmę nie tylko z poziomu wyszukiwarki, ale również innych usług Google, takich jak mapy oraz nawigacja.