Co poprawi wyniki rankingowe naszej strony w Google?

Na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google wpływa niezliczona ilość czynników. Dobrą informacją jest to, że zdecydowana większość z nich pozostaje pod kontrolą użytkowników. A zatem, znając właściwe techniki pozycjonowania możemy skutecznie poprawić ranking naszej strony. Proponujemy pięć sprawdzonych sposobów na szybkie wzmocnienie pozycji serwisu.

Audyt SEO – warto skorzystać z pomocy specjalistów

Wahania w rankingu lub niedostatecznie wysoka pozycja w rankingu najczęściej opiera się na popełnianych błędach lub braku niektórych działań. Warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy SEO, która przeprowadzi audyt naszej strony oraz oceni jej widoczność w sieci. Obszerny audyt obejmuje treści na stronie, techniczne działanie serwisu, a także linkowanie. Otrzymamy szczegóły raport, z którego dowiemy się, jakie działania należy podjąć, aby poprawić wyniki rankingowe.

Zadbaj o jakościowe treści na swojej stronie internetowej

Nasza strona nie powinna opierać się wyłącznie na link buildingu oraz artykułach tworzonych pod kątem SEO. Potężnym narzędziem jest bowiem content marketing czyli tworzenie jakościowych treści przydatnych z perspektywy użytkownika. Jeśli dostępne na Twojej stronie treści zostaną docenione przez użytkowników, zauważysz znaczący wzrost ruchu organicznego. Dlatego też, np. sklepy internetowe rozwijają swoją domenę o cenne porady i artykuły ułatwiające wybór produktów.

Nieoceniona może okazać się pomoc webmastera

Być może problemem Twojej strony jest wolne wczytywanie kolejnych podstron? Jednym z czynników decydujących o wynikach rankingowych jest sprawne działanie naszej domeny. Konkurencyjne strony, które wczytują się szybciej, uzyskują automatyczną przewagę. Czynnik ten jest brany pod uwagę nie tylko przez użytkowników, ale również algorytm wyszukiwarki. Warto zatrudnić webmastera, który zrobi porządek z plikami oraz podejmie działania mające na celu przyspieszenie naszej strony.

Zobacz również:  Pozycjonowanie lokalne czy ogólne - które wybrać?

Obecność Twojej firmy w social media

To nowoczesna forma marketingu online, która może mieć spory wpływ na pozycję Twojej strony w Google. Prowadzisz własną firmę lub sklep internetowy? Stwórz profil na popularnych portalach społecznościowych, na których będziesz mógł publikować ciekawe posty oraz umieszczać w nich odnośniki do Twojej strony. Spróbuj zbudować pozytywną interakcję z innymi użytkownikami. W ten sposób budujesz pozytywny wizerunek firmy w sieci oraz generujesz większy ruch na stronie. To automatycznie wpłynie na pozycję Twojej domeny w wynikach wyszukiwania. Warto również znaleźć się na takich platformach jak pinterest, twitter itp.

Pamiętaj o systematycznych działaniach!

Przynajmniej raz w tygodniu publikuj na swojej stronie nowy artykuł. Bądź aktywny także na social media. Analizuj wyniki strony oraz na bieżąco sprawdzaj pozycję w Google na poszczególnych frazach. Od czasu do czasu zainwestuj w dodatkowe artykuł sponsorowane. Pozycjonowanie lokalne nie znosi bezczynności. To jedna z głównych przyczyn odpowiedzialnych za spadki w wynikach rankingowych. A zatem, zadbaj o regularne działania, które wciąż będą wzmacniać pozycję Twojej strony.