Promocja lokalnego biznesu przy pomocy marketingu internetowego

Firmy działające na rynku lokalnym z pewnością mogą zwrócić uwagę iż nie zawsze reklama na terenie całego kraju jest dobrym pomysłem. Odpowiednie targetowanie promocji to optymalizacja kosztów reklamy, będziemy chcieli docierać do klientów na obszarach gdzie prowadzimy przykładowo usługi. Obecnie mamy do wyboru wiele narzędzi marketingu internetowego, które pozwalają odpowiednio kierować reklamy na dany obszar. Przykładowo wykupując reklamy w wyszukiwarce Google możemy określić dokładnie ich zasięg, miasto na którym chcemy się skupić. Podobnie w przypadku reklam Facebook będziemy mogli określić do jakiego rodzaju odbiorcy chcemy dotrzeć. Możemy ograniczyć zasięg do konkretnego miasta, województwa czy też regionu.

Dlaczego warto umieścić nasza firmę w bazie Google?

Wyszukiwarki internetowe takie jak Google zbierają informacje o osobach które wyszukują określone frazy, dopasowując dla nich wyniki z okolicy. Dodając naszą firmę do bazy Google podajemy jej adres, dzięki czemu wyszukiwarka może wyświetlić naszą stronę w wynikach wyszukiwania osób z naszej okolicy. Dodatkowo także Google prezentuje wyniki dla Google Maps, czyli firmy które wyświetlane są na małej mapce w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu będziemy mogli trafić dla osób, które poszukują przykładowo usług fryzjerskich, hydraulicznych czy też poszukują dentysty w swoim mieście. Jest to bardzo dobry pomysł dla firm które działają na określonym obszarze, chcą pozyskać klientów z danego miasta i okolicy. Użytkownicy wiedzą iż dodanie do frazy nazwy miasta spowoduje znalezienie usług też towarów dla danego obszaru, dodatkowo Google dopasowuje te wyniki także automatycznie. Bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie wizytówki Google, gdzie będziemy mogli umieścić dane naszej firmy, numer telefonu, adres również godziny otwarcia firmy. W ten sposób możemy trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców, którzy mogą łatwo odnaleźć nas za pomocą wyszukiwarki. Warto również dodać wizytówkę Google Moja Firma dla naszej działalności.

Filmy które znajdowane są przez użytkowników w Google Maps mogą być tak że przez nich oceniane, w tym przypadku jest to punktacja polegająca na przyznawaniu gwiazdek. Dodatkowo użytkownicy mogą także zostawić notatkę, pozytywną lub negatywną opinię. Oczywiście należy dążyć do tego aby opinie o firmie były jak najbardziej korzystne, należy zatem stawiać na obsługę klienta, starać aby przykładowo wykonana usługa była na najwyższym poziomie.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Oczywiście możemy także wykorzystać pozycjonowanie lokalne, w tym przypadku oprócz samej wizytówki możemy skupić się także na przygotowaniu naszej strony w taki sposób aby zawierała ona w opisie także przykładowo nazwę miasta w którym prowadzimy działalność, mogą być to także województwa. Treść naturalnie odgrywa dużą rolę, znacznie pomaga w pozycjonowaniu, jak również daje możliwość wyszukiwarce odpowiedniego przyporządkowania naszej firmy do danego słowa kluczowego. Pozycjonowanie lokalne podobnie jak inne formy promocji które prowadzimy na ograniczonym terenie będą oczywiście tańsze niż promocja ogólnopolska, ponieważ wymaga mniejszego nakładu pracy. Z pewnością będzie wiązało się to z mniejszą konkurencyjnością na rynku lokalnym, zatem działania agencji marketingowych będą mniejszym wydatkiem dla klienta.

Oczywiście w wielu branżach pozycjonowanie zbyt szerokie, które dotyczyło by całego kraju czy też przykładowo całego województwa mogłoby nie przynosić pożądanego skutku. Pamiętajmy iż wielu użytkowników odwiedzających naszą stronę z pewnością nie zostałoby naszymi klientami w przyszłości. Dlatego też warto dokładnie określić jaki rynek nas interesuje, jaki zasięg powinna mieć reklama. Przykładowo właściciel domu weselnego będzie chciał zdobywać klientów w okolicy, mogą być to duże miasta w promieniu kilkadziesiąt kilometrów.

Katalogi firm i wizytówki NAP

Dobrym pomysłem jeżeli chcemy wypromować firmę na rynku lokalnym może być skorzystanie z katalogów firm, które zawierają w swojej bazie adresy firm. Mogą być to także różnego rodzaju katalogi lokalne, przykładowo spisy firm usługowych z danego miasta. Są to tak zwane wizytówki NAP, skrót pochodzi z angielskiego – Name, Address, Phone number. Mogą być to strony takie jak panoramafirm.pl czy pkt.pl, naturalnie warto także pozyskiwać linki lokalnie, przykładowo ze stron urzędów miast czy też gmin, które promują lokalny biznes. Dobrym pomysłem mogą być również serwisy ogłoszeniowe, możemy promować się naszą firmę oferując w serwisie ogłoszeniowym usługę czy też towar. Często serwisy tego typu podzielone są na według województw, miast, niekiedy możemy także zamieścić linki do naszej strony. Z pewnością w tego typu kategoriach będzie powtarzała się nazwa miasta, dzięki czemu link z tego typu serwisu ogłoszeniowego może być dla nas cenny pod względem pozycjonowania lokalnego. Cenne mogą także okazać się social media takie jak Facebook, gdzie znajdziemy grupy lokalne. Zamieszczanie linków w social media, także będzie dobrym pomysłem na promocję naszego lokalnego biznesu.

Internauci szukali również: pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie lokalne cennik, pozycjonowanie lokalne stron, pozycjonowanie lokalne seo, pozycjonowanie lokalne wrocław, pozycjonowanie lokalne warszawa, pozycjonowanie lokalne katowice, pozycjonowanie lokalne w google, pozycjonowanie lokalne szczecin, pozycjonowanie lokalne zielona góra, pozycjonowanie lokalne opole, pozycjonowanie lokalne toruń, pozycjonowanie lokalne kraków, pozycjonowanie lokalne firmy, pozycjonowanie lokalne łódź, pozycjonowanie lokalne poznań, pozycjonowanie lokalne google, pozycjonowanie lokalne strony przysucha, pozycjonowanie lokalne nap, pozycjonowanie lokalne co to, pozycjonowanie lokalne olsztyn, pozycjonowanie lokalne gdańsk, pozycjonowanie lokalne inowrocław, pozycjonowanie lokalne google maps, pozycjonowanie lokalne dla, pozycjonowanie lokalne kielce, pozycjonowanie lokalne w gdańsku, pozycjonowanie lokalne zakopane, pozycjonowanie lokalne piła, pozycjonowanie lokalne bydgoszcz