O fachowym pozycjonowaniu blogów

Prawidłowo prowadzony blog może generować pasywne zyski, a także umacniać pozycję strony, na której prowadzimy biznes internetowy, np. sklep online. Właściwe pozycjonowanie bloga rządzi się swoimi prawami. Należy bowiem zachować proporcje między działaniami SEO, a publikowaniem treści pod kątem użytkowników. Czym powinni kierować się użytkownicy, którzy myślą o zbudowaniu popularnego i często odwiedzanego bloga?

Analiza słów kluczowych na pierwszym miejscu

Blogi w głównej mierze żyją z ruchu organicznego, a zatem z odwiedzin użytkowników, którzy trafili na stronę z poziomu wyszukiwarki Google. Blog coraz częściej umożliwia zarabianie pieniędzy, np. z tytułu publikowania reklam. Wcześniej należy oczywiście stworzyć przestrzeń, która będzie dostatecznie atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców.

Niezwykle istotnym czynnikiem przy pozycjonowaniu bloga jest wstępna analiza słów i fraz kluczowych, które będziemy chcieli powiązać ze strona. Od tego zależy stopień trudności pozycjonowania, a także potencjalny zasięg naszej domeny. W przypadku blogów najczęściej wybieramy frazy z mniejszą konkurencją przy zadowalającym ruchu organicznym.

Prawidłowe linkowanie na blogu

Blog nastawiony na zarabianie z reklam często publikuje odnośniki do innych stron. Muszą być one równoważone linkami przychodzącymi. Możemy je pozyskać poprzez marketing szeptany, a także zamawianie publikacji sponsorowanych na innych stronach. W ten sposób powiązujemy blog z frazą kluczową i budujemy korzystne wyniki rankingowe. Ważne jest również pozycjonowanie wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi kategoriami oraz tekstami o zbliżonej tematyce.

Rola content marketingu

Blog musi budować stałą relację z innymi użytkownikami sieci. Aby tak się stało, musi oferować interesujące treści, które są przydatne dla osób poszukujących konkretnych informacji w Google. Powszechnym błędem jest zasypywanie bloga krótkimi tekstami nastawionymi wyłącznie na zagęszczenie fraz kluczowych. W ten sposób można zbudować zaplecze dla większej strony, ale nie należy liczyć na pozytywną ocenę w oczach użytkowników.

Zobacz również:  Adres URL – co wpisać? Jak powinien wyglądać?

Content marketing opiera się na tworzeniu unikalnych oraz oryginalnych treści, które zawierają przydatne informacje. Tekst musi być poprawnie napisany oraz zoptymalizowany pod kątem zagęszczenia fraz kluczowych oraz wyglądu. Wychodzimy z założenia, że tworzymy ciekawe treści dla naszych odbiorców. To oni stanowią bowiem o sile naszego bloga w perspektywie długoterminowej.

Jakie możliwości daje dobrze wypozycjonowany blog?

Zadbany blog może stanowić wsparcie dla wizytówki Twojej firmy w sieci lub poprawiać statystyki sklepu internetowego. Często jest to również przestrzeń dla reklamodawców, którzy mogą zgłosić się do Ciebie z propozycją współpracy. Blogi nastawione na reklamę powinny pamiętać o tym, aby na jeden tekst sponsorowany przypadały przynajmniej 3-4 teksty naturalne adresowane czytelnikom. Kluczem do sukcesu jest budowanie ciepłych relacji z użytkownikami sieci odwiedzającymi naszą stronę.