Marketing szeptany – opis co to takiego i jakie są rodzaje

Jednym z popularnych sposobów na promocję naszych towarów czy też usług może być marketing szeptany. Jest to cała gama działań polegających na wywołaniu dyskusji nad daną ofertą, sprawienie iż dany produkt czy też marka będzie przedmiotem dyskusji, przykładowo na forach internetowych. Oczywiście należy zwrócić uwagę, iż ten typ marketingu jest obecnie łatwo rozpoznawalny przez użytkowników. Dlatego jeżeli chcemy umiejętnie wykorzystać marketing szeptany, powinniśmy znaleźć agencję reklamową, która będzie wiedziała, w jaki sposób umiejętnie wplatać treści reklamowe do toczonej rozmowy.

Jak skutecznie reklamować produkty w dyskusjach?

Należy zwrócić uwagę, aby była to reklama etyczna, która będzie wywoływała pozytywne skojarzenia, nie zostanie potraktowana jako spam przez właścicieli serwisów internetowych. Oczywiście możemy także wykorzystać blogi, jeżeli istnieje możliwość komentarza pod artykułem, wówczas można zamieścić wpis, który będzie dotyczył danego tematu, w którym będziemy mogli także umieścić przykładowo link prowadzący do strony.

Z pewnością jeżeli zrobimy to w sposób odpowiedni, dyskusja będzie merytoryczna, wówczas administrator bloga nie usunie naszych treści. Warto zwrócić uwagę, iż są to miejsca, które mogą okazać się bardzo skuteczne. Popularne blogi z określonej dziedziny mogą przyciągać wielu czytelników, którzy będą chcieli po przeczytaniu artykułu poznać opinie innych. Zatem komentarze pod artykułem mogą przyciągnąć odwiedzających naszą stronę, jak również będą dobrym miejscem na reklamę. Możemy w ten sposób stworzyć pozytywny wizerunek produktu czy też usługi. Jeżeli komentarz zostanie napisany w sposób umiejętny, będziemy także prowadzili dyskusję, wówczas osoby, które poszukują tego typu towarów czy usług mogą zainteresować się bliżej ofertą, widząc iż inne osoby wypowiadają się w dobrym tonie. Oczywiście w dyskusji może uczestniczyć kilka osób, które zajmują się promocją, dzięki czemu pozytywne opinie od kilku osób mogą wydawać się bardziej realistyczne.

Zobacz również:  Pivot - Sztuka Zmiany Kierunku w Biznesie

Marketing szeptany w social media

Możemy także prowadzić skuteczne kampanie w mediach społecznościowych, przykładowo wykorzystać popularną grupę na Facebooku, która będzie odpowiadała tematycznie naszej ofercie. Dzięki temu możemy łatwo dotrzeć do klientów, którzy będą potencjalnie zainteresowani naszymi towarami czy też usługami. Obecnie bardzo interesującym pomysłem może być nawiązanie współpracy z influencerem, może być to bloger czy też osoba, która posiada popularny kanał na YouTube. Oczywiście powinniśmy znaleźć kogoś, kto prowadzi kanał o tematyce podobnej do naszej oferty, będzie docierał do wielu osób zainteresowanych daną branżą. Możemy przykładowo wysłać produkty do testów znanym i popularnym influencerom czy też blogerom, jeżeli jesteśmy pewni, iż nasz produkt jest dobrej jakości, spełnia oczekiwania klientów, wówczas może być to bardzo dobry sposób, aby zdobyć nowe kanały promocyjne.

Dodatkowo można wykorzystać marketing wirusowy, stworzyć treści, przykładowo filmiki czy też ciekawe grafiki, które będą udostępniane przez kolejnych użytkowników. Dobrym pomysłem będzie umieszczenie tego typu treści na Instagramie, czy też w serwisach typu Pinterest, gdzie użytkownicy będą dzielili się tego typu obrazami czy też multimediami. Możemy także opisać zdjęcia, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe, aby ułatwić ich wyszukiwanie. Grafika może być linkiem do naszej strony, zatem będzie to działanie, które pozwoli uzyskać wejścia z social media, jak również pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.

Strategia w marketingu szeptanym

Jeżeli chcemy przeprowadzić udaną kampanię, powinniśmy określić nasze cele, wybrać produkt czy też usługi, które są najważniejsze dla naszego klienta. Z pewnością warto brać pod uwagę koszty reklamy, sprawdzić jakie narzędzia marketingu szeptanego sprawdzą się najlepiej w przypadku naszej branży. Należy określić do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć, możemy przykładowo określić jej wiek, płeć czy też inne cechy, które pozwolą nam uzyskać odpowiednie efekty z naszych kampanii reklamowych. Warto pamiętać, iż niektóre sposoby promocji można dostosować do pewnych grup odbiorców.

Zobacz również:  Meta tagi - co to takiego i jak odpowiednio je zbudować?

Dobrym przykładem może być udzielanie się na forach tematycznych, odpowiedź na pytania zadawane przez użytkowników for internetowych, blogów czy na platformach social media. Dzięki temu będziemy mogli polecić ofertę naszego klienta. Oczywiście należy zrobić to w sposób umiejętny, aby nasza wypowiedź nie została potraktowana jako spam.

Marketing szeptany może być także ciekawym wsparciem dla pozycjonowania, podczas promocji naszej oferty na forach internetowych możemy umieścić linki do naszego sklepu internetowego, tym samym wspomagając proces pozycjonowania. Oczywiście mogą być to linki prowadzące do strony głównej lub też do konkretnych produktów omawianych na forum. Możemy w ten sposób pozyskać wiele linków naturalnych, które nie tylko wpłyną na pozycję naszej strony, ale także w ten sposób pozyskamy wejścia osób, które będą zainteresowane danym produktem.

Szukano również: marketing szeptany, marketing szeptany przykłady, marketing szeptany tester, marketing szeptany definicja, marketing szeptany firmy, marketing szeptany kampanie, marketing szeptany narzędzia, co to jest marketing szeptany, promocja szeptana, marketing szeptany i wirusowy, buzz marketing definicja, narzędzia marketingowe przykłady, marketing szeptany facebook, marketing szeptany łódź, marketingu szeptanego, formy marketingu szeptanego, szeptany, marketing szeptany agencja, marketing szeptany przykład, marketing szeptany warszawa, szeptany marketing, viral marketing definicja, marketing szeptany poznań, marketing szeptany info, marketing szeptany książki, marketing szeptany kraków, marketing szeptany, marketing szeptany przykład, marketing szeptany praca, marketing szeptany przykłady, marketing szeptany oferty, marketing szeptany co to, marketing szeptany cennik, marketing szeptany wrocław, marketing szeptany agencje, marketing szeptany w internecie, agencja marketing szeptany, marketing szeptany po angielsku, marketing szeptany na forach internetowych, marketing szeptany oferta, marketing szeptany cena, marketing szeptany kampanie, marketing szeptany firmy, marketing szeptany definicja, marketing szeptany na forach, marketing szeptany co to jest, marketing szeptany pdf, marketing szeptany agencja, praca marketing szeptany, marketing szeptany praca zdalna, agent marketing szeptany praca, mark hughes marketing szeptany, marketing szeptany jak zacząć, marketing szeptany seo, marketing szeptany narzędzia, marketing szeptany hughes, zlecę marketing szeptany, marketing szeptany opinie, oferty pracy właśnie marketing szeptany, marketing szeptany sposoby, marketing szeptany książki, marketing szeptany warszawa, marketing szeptany zarobki, marketing szeptany kraków, marketing szeptany bydgoszcz, oferty pracy marketing szeptany, marketing szeptany książka, marketing szeptany zlecenia, marketing szeptany na facebooku, marketing szeptany facebook, marketing szeptany buzz, marketing szeptany lublin, marketing szeptany pakiety, marketing szeptany chomikuj, marketing szeptany po niemiecku, marketing szeptany jak to się robi, co to jest marketing szeptany, marketing szeptany oferty pracy, marketing szeptany w sieci, marketing szeptany i wirusowy, marketing szeptany wikipedia, marketing szeptany to, co to marketing szeptany, marketing szeptany katowice, marketing szeptany siedlce, marketing szeptany forum, marketing szeptany angielski, marketing szeptany mark hughes, marketing szeptany a wirusowy, ile kosztuje marketing szeptany

Zobacz również:  Co to takiego responsywna strona internetowa - jak ją pozycjonować?

Artykuły warte uwagi