Jak często przeprowadza się audyt strony komercyjnej?
Audyt SEO to podstawowe narzędzie do optymalizacji strony internetowej. To obszerna analiza, która bierze pod uwagę każdy aspekt funkcjonowania strony komercyjnej w poszukiwaniu mocnych oraz słabych stron odpowiedzialnych za bieżące wyniki rankingowe. Ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, jak często należy przeprowadzać taki audyt. W dużej mierze zależy to bowiem od aktualnych wyników oraz dynamicznie zmieniającej się sytuacji.
Spis treści
Jakie czynniki bierze pod uwagę audyt SEO?
Do przeprowadzenia prawidłowego audytu SEO niezbędne są narzędzia udostępniane w sieci. Niestety, w przypadku zaawansowanych opcji jest to narzędzie płatne. W związku z tym, wiele firm decyduje się zlecić audyt SEO zewnętrznej firmie, która dysponuje dostępem do niezbędnych narzędzi.
Nasza strona jest poniekąd rozbierana na czynniki pierwsze. Audyt strony komercyjnej analizuje wybrane słowa kluczowe, linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne, techniczne działanie strony, sytuacje na tle głównej konkurencji, a także jakość treści publikowanych na stronie. Audyt SEO sprawdza również konkretne wyniki wyszukiwania w celu sprawdzenia treści wyświetlanych w nagłówku oraz opisie. Celem audytu jest wykazanie zarówno mocnych stron, jak również mankamentów odpowiedzialnych za niesatysfakcjonujące wyniki rankingowe.
W jakich sytuacjach należy przeprowadzić audyt strony komercyjnej?
Jedną z podstawowych zasad pozycjonowania jest aktywne działanie. Bezczynność to pierwszy krok do spadku wyników rankingowych. Należy na bieżąco analizować ruch na naszej stronie, a także pozycje strony na wyodrębnionych frazach kluczowych. Warto reagować na sytuację, w której zanotujemy nagły spadek naszej strony internetowej. Powodem do niepokoju mogą być również mocno falujące wyniki, które nie stabilizują się w dłuższej perspektywie czasu. Zwykle jest to spowodowane konkretnymi czynnikami, które wykaże audyt SEO.
Jak często należy powtarzać audyt SEO?
To zależy od zakresu usług oraz zasięgu firmy. Najwięksi uczestnicy rynku internetowego, np. banki, dysponują własnym działem SEO odpowiedzialnym za stałe monitorowanie wyników oraz dążenie do ich poprawy. Na taki luksus nie mogą sobie pozwolić mniejsze strony. Algorytm Google zmienia się średnio 1-2 razy do roku. Wtedy najczęściej możemy zauważyć pewne zmiany w wynikach rankingowych. A zatem, jeśli nie obserwujemy widocznych spadków lub innych, niepokojących symptomów, audyt SEO można przeprowadzić raz do roku z myślą o poprawie wyników.
Audyt SEO jest niezbędny w przypadku każdej strony komercyjnej
Sytuacja na rynku internetowym jest bardzo dynamiczna. Na zmiany w wynikach rankingowych wpływa wiele czynników: zmiany algorytmu, dokonywane publikacje, ewentualne błędy w działaniu strony (np. wolne wczytywanie), a także działania podejmowane przez konkurencję. W związku z tym, audyt SEO stron komercyjnych jest niezbędny i warto go przeprowadzać przynajmniej 1-2 razy do roku. W ten sposób możemy na bieżąco poprawiać pewne niedociągnięcia, dzięki czemu, optymalizacja strony nie zajmie nam wiele czasu nie pociągnie za sobą dodatkowych wydatków.