Link building – poznaj tajemnicę sukcesu w biznesie internetowym

Kluczem do sukcesu w przypadku każdego biznesu internetowego jest prawidłowe pozycjonowanie swojej strony, wizytówki firmy lub sklepu online. Trendy zmieniają się dynamicznie, a co za tym idzie, dziania w obrębie pozycjonowania należy podejmować systematycznie. Jednym z kluczowym działań jest link building czyli linkowanie. Na czym dokładnie polega ta technika oraz w jaki sposób pozwala zbudować dobrze prosperujący biznes internetowy?

Definicja link buildingu – na czym to polega?

Każda strona internetowa powinna bazować na starannie wyselekcjonowanych słowach i frazach kluczowych dostosowanych do tematyki przewodniej. Chcemy, aby inni użytkownicy sieci po wpisaniu określonej frazy trafili na naszą stronę z poziomu wyszukiwarki. Samo zagęszczenie fraz kluczowych w naszym serwisie nie przyniesie oczekiwanych efektów. Tu pojawia się bowiem link building.

Jest to budowanie bazy linków prowadzących do naszej strony oraz powiązanych z określoną frazą kluczową. Możemy wykorzystać zwykł link URL zawarty w tekście z odpowiednim zagęszczeniem frazy lub linkować w kodzie HTML kryjąc odnośnik w pożądanej frazie. Na wynik naszych działań wpływa liczba uzyskanych linków, ale również moc domen, na których zostały one umieszczone.

W jaki sposób możemy pozyskiwać linki?

Wyróżniamy kilka wiodących technik, które warto ze sobą połączyć w celu uzyskania oczekujących efektów. Pierwsza z nich to marketing szeptany, czyli promowanie naszej strony na forach oraz social media. Kluczem do sukcesu jest naturalność i brak nachalności. Spam linkami z całą pewnością nie poprowadzi naszej strony do sukcesu. Link building polega również na tworzeniu wizytówek w popularnych serwisach oraz portalach społecznościowych.

Inną popularną techniką jest link building w ramach artykułów sponsorowanych. Naturalny tekst z frazami kluczowymi jest umieszczany na innej stronie za opłatą. Możemy również wynegocjować porozumienie z innymi właścicielami strony np. w kontekście wymiany bannerów. Artykuły sponsorowane cieszą się ogromną popularnością, ponieważ w ten sposób możemy ukierunkować link building na konkretną grupę docelową.

Zobacz również:  Wyszukiwanie obrazem czyli Google Lens - Google grafika

Jakie korzyści oferuje nam rozsądny link building?

Odpowiednio duża liczba jakościowych linków jest jednym z kluczowym czynników decydujących o wysokiej pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce. Jest to tzw. pozycjonowanie organiczne, które skupia się na pozyskaniu ruchu w serwisie ze strony użytkowników, którzy wpiszą w wyszukiwarce dane hasło, a następnie klikną na naszą stronę dostępną w wynikach wyszukiwania.

Użytkowników pozyskamy również bezpośrednio z poziomu artykułów sponsorowanych oraz umieszczonych w sieci wizytówek. Prawidłowy link building w kontekście biznesu internetowego oznacza stały napływ klientów zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami lub usługami. Pozycjonowanie jest procesem cyklicznym. Co jakiś czas należy analizować pozycję naszej strony oraz odpowiednio reagować w momencie odnotowania spadków pozycji na kluczowych frazach, warto dbać o marketing internetowy.