Co to takiego reklama displayowa?

Reklama displayowa, zwana również banerem reklamowym, to forma płatnej reklamy internetowej, która zazwyczaj jest zaprojektowanym obrazem, zdjęciem lub materiałem wideo. Widzowie mogą kliknąć obraz, aby przejść na odpowiednią stronę docelową. Reklamy displayowe działają inaczej niż reklamy tekstowe, ponieważ nie można ich znaleźć w wynikach wyszukiwania. Można je znaleźć na stronach internetowych i mogą posiadać formę obrazu statycznego lub pewien rodzaj animacji, aby zaangażować użytkownika, zachęcić go do działania, odwiedzenia strony docelowej, dokonania zakupu.

Tego typu retargeting może być również używany w różnych reklamach. Na przykład w e-commerce użytkownik może umieścić pzedmiot w swoim koszyku, a następnie opuścić witrynę bez finalizowania zakupu. Wówczas reklama displayowa przykładowo w Google Ads, może przypomnieć klientowi o potrzebie zakupu danego produktu.

Jaka jest rola reklamy displayowej w marketingu?

Reklamy displayowe mogą być głównym elementem płatnych kampanii reklamowych. Tworzenie ciekawych banerów reklamowych pomaga skierować użytkownika na stronę docelową z odpowiednią treścią na temat konkretnej marki lub firmy. Reklamy displayowe nie tylko mogą zwiększyć świadomość marki wśród konsumentów, ale mogą również zaangażować odwiedzających do konkretnych działań.

Utrzymanie konkurencyjności na zmieniającym się rynku wymaga odpowiedniego zrozumienia marketingu cyfrowego we wszystkich jego formach. Jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie takich działań jest właśnie reklama displayowa. Z pewnością każdy z nas widział już reklamy displayowe, nawet jeśli wówczas nie zdawał sobie z tego sprawy. Reklamy displayowe pojawiają się na różnych witrynach internetowych wykorzystując elementy wideo, graficzne lub tekstowe do reklamowania produktów lub usług.

Formy reklamy displayowej

Reklamy displayowe to rodzaj reklamy internetowej, która łączy tekst, obrazy i adres URL, który prowadzi do witryny, na której klient może dowiedzieć się więcej o produktach lub je zakupić. Istnieje wiele formatów reklam. Reklamy przyjmować formę zdjęcia lub animacji z wieloma obrazami, wideo lub zmieniającym się tekstem, nazywane są również reklamami multimedialnymi lub wizualnymi. Kampania reklamowa może mieć różne cele, niektóre reklamy displayowe informują o produkcie, podczas gdy inne mają na celu rozrywkę i zaangażowanie użytkowników za pomocą prostych gier lub łamigłówek. Reklamy banerowe to powszechna forma reklam displayowych, często wykorzystywana w kampaniach zwiększających świadomość społeczną.

Zobacz również:  Co to takiego responsywna strona internetowa - jak ją pozycjonować?

Jakie są najlepsze rodzaje reklam displayowych?

Istnieje wiele rodzajów reklamy displayowej. Banery reklamowe to przykład reklamy displayowej, mogą być to reklamy dedykowane na laptopy i urządzenia mobilne. Większość reklam ma kształt prostokąta lub kwadratu, a ich treść jest zazwyczaj dostosowana do treści witryny i wybranych preferencji odbiorców. Kampanie reklam displayowych mogą być prowadzone za pośrednictwem sieci reklamowych, takich jak reklamy na Facebooku lub reklamy Google, które zapewniają zaawansowane funkcje kierowania na odbiorców, a także formaty reklamowe, które można również łączyć z reklamami w wyszukiwarce.

Reklamy displayowe różnią się znacznie pod względem tego, do kogo są kierowane i jak działają. Chociaż reklamy displayowe są nadal popularne, to nowa strategia, zwana reklamą natywną, zaczęła zabierać część ich udziału w rynku. Reklamy natywne są mniej oczywiste niż reklamy displayowe i czasami mogą docierać do użytkowników, którzy mają włączone oprogramowanie do blokowania reklam w sieci. Mogą być również świetnym sposobem na zaangażowanie potencjalnych klientów, ponieważ większość ludzi lepiej reaguje na treść, gdy nie jest to oczywista reklama.

Jakie korzyści mogą odnieść firmy z reklamy displayowej?

Każda branża posiada własną specyfikę, zanim zdecydujemy się zainwestować w reklamy displayowe, należy zastanowić się nad zaletami i wadami takiego rozwiązania marketingowego. Większość reklam graficznych opiera się na materiałach wizualnych, a nie na tekście. Nasi odbiorcy nie muszą czytać całego artykułu lub infografiki, aby dotrzeć do przekazu twojej marki, tak jak robią to w przypadku content marketingu lub reklam natywnych.

W przeciwieństwie do reklam natywnych, które naśladują treść redakcyjną, reklamy displayowe mogą być łatwo zidentyfikowane przez użytkowników. Chociaż czasami oznacza to, że ludzie z zasady je zignorują, oznacza to również, że odbiorcy natychmiast je rozpoznają, wiedzą czego taka reklama dotyczy, czego oczekuje od nich reklamodawca. W porównaniu z innymi formami reklamy cyfrowej reklamy displayowe nie wymagają skomplikowanej integracji z witrynami wydawców, są łatwe do tworzenia i umieszczania. Mogą łatwo dobrać je pod względem szerokości i wysokości, mogą także dobrze sprawdzić się w przypadku stron na urządzenia mobilne.

Zobacz również:  Wyszukiwanie obrazem w Google - na czym dokładnie polega ta funkcja?

Dobrze przemyślana kampania displayowa może pomóc nam dotrzeć do grupy docelowej użytkowników, możemy dopasować je tematycznie do strony wydawcy. To bardzo uniwersalne narzędzie reklamy wykorzystywane przez wiele agencji interaktywnych.

Szukano również: reklama displayowa, reklama display, reklamy displayowe, reklamy display, kampanie displayowe, kampania displayowa, kampania display, display reklamowy, reklama kwadratu, reklama typu display, źródła reklamy, display co to jest, reklama wizualna definicja, twoja reklama nie jest odpowiednia do wyświetlania w sieci wyszukiwania, co to jest reklama, reklamy google rozmiary, korzyści reklamy, jaka jest najlepsza reklama, uciążliwe reklamy, rich media definicja, reklama displayowa, reklama displayowa co to, elastyczna reklama displayowa, reklama displayowa google, siec reklamowa reklama displayowa, reklama displayowa definicja, reklama displayowa zalety, reklama w wyszukiwarce a reklama displayowa, reklama displayowa przykład, reklama displayowa lokowanie, reklama displayowa co to jest