Tajniki linkowania zewnętrznego – działania off site
Jednym z podstawowych czynników wpływających na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce jest linkowanie zewnętrzne. Jakościowa baza linków połączona z właściwą analizą słów kluczowych pozwala na utrzymanie zadowalających wyników rankingowych. Jeśli szukasz sprawdzonego sposobu na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, ten artykuł jest dedykowany Twoim potrzebom. Prezentujemy najważniejsze tajniki związane z link buildingiem.
Spis treści
Na czym polega linkowanie zewnętrzne?
Jest to zbiór działań ukierunkowanych na zbudowanie obszernej bazy linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Linki te, jak sama nazwa wskazuje, są umieszczane na zewnętrznych domenach: forach internetowych, wizytówkach, portalach społecznościowych, a także innych stronach poświęconych tematyce zgodnej z profilem Twojej działalności. Nadrzędnym celem link buildingu jest budowanie mocniejszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększaniu ruchu organicznego na Twojej domenie.
Prawidłowe linkowanie zewnętrzne – od czego zacząć?
Samodzielny link building jest trudnym zadaniem, szczególnie, jeśli nie dysponujemy dostępem do specjalistycznych narzędzi. W takiej sytuacji warto podjąć współpracę z firmą SEO, która wykona za nas audyt strony oraz analizę konkurencji. Pierwszym krokiem jest bowiem wyodrębnienie fraz kluczowych, na których chcesz zbudować wysoką pozycję swojej strony. W przypadku najpopularniejszych fraz konkurencja jest ogromna. W związku z tym, warto szukać nieco mniej obleganych fraz, które wciąż są często używane przez użytkowników sieci.
Linkowanie zewnętrzne to jedna z technik polegających na powiązaniu Twojej strony internetowej z wybranymi frazami. W tym celu publikujemy zarówno linki URL znajdujące się w naturalnym tekście z odpowiednim natężeniem fraz, jak również linki w kodzie HTML, w których odnośnik jest zakotwiczony na kluczowej frazie.
W jaki sposób możemy pozyskiwać linki zewnętrzne?
W przypadku bezpłatnego pozyskiwania linków, najpopularniejszy jest marketing szeptany, czyli umieszczanie odnośników na forach internetowych oraz mediach społecznościowych. W tym celu wcielamy się w rolę klienta, który w naturalny sposób poleca daną usługę. Ponadto, prowadzenie własnych profili na social media pozwala stale poszerzać linki zewnętrzne. Płatną techniką są natomiast artykuły sponsorowane czyli nawiązywanie współpracy z innymi stronami, które za odpowiednią opłatą opublikują nasz artykuł opatrzony frazami kluczowymi oraz linkiem.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Algorytm Google bierze pod uwagę nie tylko liczbę linków, ale również ich jakość. Opieranie się wyłącznie na marketingu szeptanym może doprowadzić do stworzenia „spamowej” bazy linków, która nie jest dobrze oceniana przez algorytm. Wielu specjalistów zgodnie twierdzi, że w dobie współczesnego linkowania zewnętrznego warto zmierzać w kierunku jakości, a nie ilości. Ponadto, proces ten ma charakter ciągły. W związku z tym, linki zewnętrzne warto pozyskiwać regularnie w celu poprawienia oraz utrzymania wyników rankingowych na wysokim poziomie.