Meta tagi – co to takiego i jak odpowiednio je zbudować?

W języku HTML możemy wyróżnić meta tagi, które są znacznikami, które lepiej opisują zawartość strony internetowej. Dzięki nim możemy określić tytuł strony czy też jej opis, który może być wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Są to podstawowe meta tagi, które standardowo wykorzystywane są przez różne skrypty, będące podstawą stworzenia witryny internetowej.

Meta tagi umieszczone są w nagłówku strony

Meta tagi, są widoczne dla użytkowników oraz wyszukiwarek, są to metadane, które mogą przyjmować różne formy. W przypadku pozycjonowania strony, mogą one odegrać ważną rolę. Tytuł strony, czyli title, będzie w Google widziany jako link prowadzący do naszej witryny z wyników wyszukiwania. Następnym ważnym meta tagiem jest description, czyli opis strony, który może pojawia jako dodatkowa informacja w wynikach Google. Jednak obecnie Google coraz częściej pobiera wycinek tekstu, który umieszczamy w treści. Będzie to wycinek, który związany jest z wpisanymi przez nas słowami kluczowymi. Dodatkowo wyróżnia się także meta keywords, czyli meta tagi opisujące słowa kluczowe związane z naszą stroną internetową, mają one na celu lepsze określenie tematyki naszej strony internetowej.

Podstawowe meta tagi zapisywane są w postaci kodu, przykładowo dla tytułu strony będzie to title:

<title>Nazwa strony internetowej</title>

natomiast opis będzie miał postać

<descrition>Opis strony internetowej</descrition>

Meta tagi mogą określać także rodzaj kodowania języka na naszej stronie internetowej, odpowiada za to meta content-type, w ten sposób możemy zadeklarować zestaw znaków wykorzystywany przez naszą witrynę. Może on przykładowo mieć postać:

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

Dodatkowo dostępne są także meta tagi, które pozwalają nam określić język danej strony, w tym przypadku Google otrzymuje informację, w jakiej kategorii językowej należy przyporządkować naszą stronę.

Zobacz również:  Kampania SEO - Kluczowa Strategia Dla Skutecznego Pozycjonowania

W przypadku meta tagów związanych z tytułem należy zwrócić uwagę, iż długość opisu będzie ograniczona. Jak zauważymy w wynikach wyszukiwania, tytuł strony może zostać okrojony, przyjmuje się, iż tytuł powinien składać się z 30 czy 40 znaków wraz ze spacjami. W zależności od długości wyrazów oraz ilości liter, których użyjemy, będzie inaczej wyświetlany przez wyszukiwarkę. Podobnie opis strony można ograniczyć do około 160 znaków, w tym przypadku również może zostać on okrojony, lub też mogą zostać wybrane inne fragmenty tekstu z naszej strony internetowej.

Trochę informacji o meta description

W meta description możemy użyć nazwy naszej strony internetowej, możemy także wykorzystać frazę związaną z tematyką naszej strony, czy też wykorzystać krótkie hasło reklamowe. W przypadku podstron można stworzyć indywidualne meta tagi oraz description, które będą opisywały każdą stronę odrębnie. W przypadku CMS automatycznie tworzących podstrony, przykładowo może być to platforma blogowa WordPress czy też platformy e-commerce dla sklepów internetowych, dane mogą być pobierane z pierwszych linii tekstu. W przypadku sklepu internetowego meta tagi title mogą zostać pobrane z tytuł artykułu dodanego do sklepu internetowego.

Zapis meta tagów może mieć niekiedy nieco inną formę, warto pamiętać, iż mogą one posiadać także dodatkowe znaczniki, które nie zawsze brane są pod uwagę przez wyszukiwarki. Dane meta wyświetlane są także na przeglądarce internetowej, wyświetlany jest przykładowo meta tag title. Dzięki temu jeżeli mamy otwartych wiele zakładek możemy łatwo się pomiędzy nimi poruszać.

Jak dodać znaczniki meta?

Meta tagi możemy dodawać bezpośrednio w kodzie strony internetowej, w HTML, jednak obecnie coraz częściej wykonujemy to z panelu zarządzania CMS. Dobrym przykładem jest WordPress, gdzie możemy skorzystać ze specjalnych wtyczek, które pozwalają nam na określenie meta tagów dla każdej strony oddzielnie. Będą to wtyczki pozwalające na optymalizację, wtyczki związane z SEO, będzie to przykładowo All In One SEO oraz YoastSEO. Możemy użyć także wielu wtyczek dedykowanych do ustawień meta tagów. W panelu WordPress możemy także określić sposób wyświetlania meta title, przykładowo możemy określić stały ciąg znaków, który będzie automatycznie dodawany do każdego tytułu nowej podstrony.

Zobacz również:  Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją własną wizytówkę w Google?

W przypadku sklepów internetowych meta tagi mogą być pobierane z opisu, lub też podobnie jak w przypadku platformy WordPress, możemy ustawić ręcznie opis oraz tytuł, dla każdej podstrony oddzielnie. Niekiedy automatyczne pobieranie description może być dobrym pomysłem, jednak w przypadku sklepu internetowego towar może posiadać zbyt długą nazwę. Wówczas możemy go skorygować, stworzyć krótszy tytuł dla danego produktu, który dobrze będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania Google.

Meta tagi a wyszukiwarki takie jak Google czy Yandex

Znaczniki meta to informacja dla wyszukiwarek, dlatego też są istotne z punktu widzenia SEO. Osoby zajmujące się optymalizacją stron zwracają uwagę na prawidłowe określenie meta tagów. Mogą dotyczyć pojedynczych stron, lub też mogą być generowane automatycznie. Odpowiadają za wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania, dlatego warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie przygotowanie tego elementu.

Internauci szukali również: meta tagi, meta tag, meta tagi html, meta tagi co to jest, meta tagi google, sprawdź meta tagi, znaczniki meta pozycjonowanie, tagi pozycjonowanie, tagi meta, tagami, meta name keywords google, znaczniki meta html, znaczniki meta w html, tagom, meta keywords seo google, pozycjonowanie tagi, meta title meta description, i meta tag, meta keywords google seo, meta keywords format, tagów, meta znaczniki html, html meta tagi, meta keywords description, meta keywords and google, meta tags, tagi a pozycjonowanie, html meta description keywords, meta keywords meta description, html znaczniki meta, znacznik meta w html, meta keywords seo, znacznik meta